BMW слага изкуствен интелект от AliBaba в някои от колите си

BMW обяви стратегическо партньорство с китайския технологичен гигант Alibaba за интегриране на усъвършенстван изкуствен интелект в бъдещите си модели, предназначени за китайския пазар. Това сътрудничество има за цел да засили позициите на BMW в Китай, където конкуренцията от местни производители на електромобили нараства.
Alibaba, известна основно с онлайн търговията си, инвестира значителни средства в развитието на изкуствен интелект. Нейният голям езиков модел, наречен Qwen, ще бъде интегриран в инфотейнмънт системите на новите модели на BMW, започвайки с гамата Neue Klasse през 2026 година.
Тази интеграция ще доведе до въвеждането на два AI асистента: Car Genius и Travel Companion. Car Genius ще предоставя в реално време информация и помощ, свързани с автомобила, докато Travel Companion ще предлага услуги, свързани с начина на живот, интелигентно планиране на пътувания и препоръки за ресторанти въз основа на предпочитанията на потребителя, трафика и наличността на паркинги.
Китай е ключов пазар за BMW, но през 2024 година продажбите на марките BMW и MINI там спаднаха с 13,4%. Чрез инвестиции в локализирани AI решения, BMW се стреми да подобри привлекателността си и да навакса изоставането спрямо бързо развиващите се местни конкуренти. Това партньорство подчертава и нарастващото значение на софтуера и изкуствения интелект в автомобилната индустрия, особено в Китай, където местни марки като BYD и Xpeng водят в AI надпреварата.