Легендарното Magic Carpet окачване на Bose най-после влиза в серийно производство
На практика да, макар че ситуацията е малко по-заплетена. Всички сме гледали видеото с „прелитащия“ над неравностите Lexus LS400 (някои от нас десетки пъти), снабден с експерименталното Magic Carpet окачването на Bose.
Тази технология бе демонстрирана през 2004 г., но тогава явно е било прекалено рано за серийното ѝ прилагане. Днес, повече от две десетилетия по-късно, има развитие по случая. Технологията вече е собственост на американска компания на име ClearMotion, доразвита е и започва да се вгражда в сериен автомобил – китайският Nio ET9 е първият с нея (вижте как работи в това видео тук долу, впечатляващо е).
Първият от бъдещи 3 млн. автомобила, в които Nio ще използват сякаш магическото проактивно окачване. Информацията идва от Auto News, които също споделят, че ClearMotion са сключили сделка и с европейски производител – Porsche.
Важно уточнение е, че актуалната технология на ClearMotion се различава от оригиналната разработка на Bose. Докато демо окачването от 2004 г. разчиташе на линейни електромотори, вместо на амортисьори, то съвременната система е базирана на същия софтуер, доразвит, но работи с двуклапанни амортисьори с променяща свойствата си под влияние на електромагнитно поле течност.
Как ще се развие по-нататък разпространението на това магическо окачване? Ще видим, но нищо чудно също да го видим скоро и в McLaren, тъй като инвеститор в английската марка е CYVN Holdings, които също наливат пари и в Nio. Уговорката с Porsche пък е за интегриране на ClearMotion1 в техните автомобили, но и също за т.н. RoadMotion. Последната „хитрина“ чете пътя и изгражда своеобразна 3D карта на трасето, адаптирайки работата на окачването. Когато автомобилът отново се озове на същия участък, возията му ще ползва тези данни за оптимално пътно поведение.