Новото BMW 5er идва догодина в Париж

Новото BMW 5er идва догодина в Париж
27 ное 2015

Седмото поколение на баварската "петица" ще дебютира на изложението в Париж следващия октомври, разкрива британското сп. Autocar. Новият модел не само ще смени фабричния индекс от F на G, а и ще бъде кардинално различен в конструктивен план.

Актуалната инженерна стратегия на BMW предвижда съкращаването на фирмените платформи до две (в сметката не влиза екологичната серия "i") - с предно и задно задвижване. В основата на следващата петица ще залегне новото шаси с класическа архитектура CLAR, дебютирало с 7er G11/G12.

Общата база ще се отрази не само на конструктивните сходства между двата модела, а и на дизайна. Според Autocar новата "петица" ще изглежда като смален G11/G12 с прилепени към "бъбреците" на радиаторната решетка фарове.

Интериорът на 5er също ще навява аналогии с флагманския седан на BMW. Арматурното табло ще бъде изцяло цифрово, а много от функциите ще могат да се управляват с жестове.

Според източници от Мюнхен шасито от високоякостна стомана, алуминий и въглеродни нишки ще помогне за намаляване на теглото с поне 100 кг. Приятни изненади готви и палитрата от предвидени двигатели.

Базовите версии на новата "петица" ще се оборудват с 2.0-литрови четирицилиндрови турбомотори с вътрешнозаводски индекс B47 (дизел) и B48 (бензин). Най-малките шестцилиндрови агрегати ще бъдат с работен обем 3.0 литра. Сигурни за момента са нафтовият B57 (265 к.с.) от BMW 730d, и бензиновият B58 (326 к.с.) от 340i и 740i.

Свирепият 4.4-литров V8 с два турбокомпресора, който развива 449 к.с. под предния капак на 750i, ще се монтира на 550i. Предвижда се и поне една хибридна версия със силовата установка от 330e, 740e и X5 xDrive40e.

На върха в гамата предстои само една по-съществена промяна. Дизеловото чудовище M550d ще смени редовия си N57 с три турбокомпресора с 3.0-литров двигател (408 к.с., 750 Нм) с електрически нагнетатели, заради които бордовата инсталация ще трябва да премине на 48 волта.

BMW M5 ще продължи да се оборудва с 4.4-литровия турбиниран V8, но мощността му най-вероятно ще надхвърли 600 к.с. срещу 560 сега, а срещу допълнително заплащане ще се предлага двойно предаване. Въпреки слуховете за автоматик с 9 предавки преселективната 7-степенна скоростна кутия с два съединителя остава на въоръжение.

Комбито на базата на новата "петица" може да се очаква година след седана и най-вероятно ще бъде представено на салона в Женева през 2017-а. Смяната на поколенията при хечбека GT пък ще се състои най-рано през 2018 г.

Източник: fakti.bg

Коментирай

Sending ...