Ако ChatGPT караше кола, тя щеше да е такава...


15 May 2025

Китайският производител на електромобили XPeng представи новия си модел P7+, който се отличава с интеграция на изкуствен интелект и напреднали технологии за автономно шофиране. Седанът е изграден върху новата платформа SEPA 2.0, споделена с модела G6, и е с 168 мм по-дълъг от предшественика си P7i. Този растеж осигурява повече вътрешно пространство, особено за пътниците на задните седалки. Задната част на автомобила разполага с "двуетажен" фастбек дизайн, който увеличава пространството за главите на пътниците и товарния обем, без да компрометира аеродинамиката. Коефициентът на въздушно съпротивление е впечатляващите 0.206.

P7+ използва система за автономно шофиране, наречена AI Hawk, която разчита на камери, радари и ултразвукови сензори, но не включва LiDAR. Системата се захранва от два чипа Nvidia Orin X, предоставящи 508 TOPS изчислителна мощност. Това позволява на автомобила да обработва данни в реално време и да взема решения, подобни на тези на човешки шофьор.

Интериорът на P7+ е почти изцяло без бутони, като повечето функции се управляват чрез 15.6-инчов централен сензорен екран. Пред водача има 10.25-инчов цифров инструментален панел, а задният ред седалки разполага със собствен 8-инчов сензорен екран за управление на климатичната система и мултимедията. Седалките предлагат отопление, вентилация и масажни функции, а панорамният покрив с площ от 2.1 м² допринася за усещането за простор.

P7+ се предлага с различни конфигурации на батериите, осигуряващи пробег между 620 и 710 км по CLTC стандарта. 

Хармоничен и готин!