Водороден Mercedes-Benz GLC до две години

Водороден Mercedes-Benz GLC до две години
04 Dec 2015

Daimler AG ще се опита да навакса изоставането на германското автомобилостроене от японските производители в областта на водородните технологии. През 2017 г. Mercedes-Benz планира да пусне в продажба версия на кросоувъра GLC с горивни клетки и така да стане първата луксозна марка с подобен модел, съобщава британското сп. Autocar.

Немците вече опитаха пробив във все още миниатюрния сегмент на водородните автомобили с A-Klasse F-Cell още през 2002 г., но технологията им се оказа нерентабилна заради прекалено високата цена на автомобила. Според шефа на отдела за перспективни разработки на Mercedes-Benz Томас Вебер обаче горивните клетки могат да бъдат печеливш вариант в премиум сегмента, където инвестицията има по-големи шансове за възвръщаемост.

Според Autocar идеята е възприета от ръководството на Daimler AG и първият едросериен водороден Benz ще бъде представен на автосалона във Франкфурт през 2017 г. Той ще бъде базиран на всъдехода GLC и ще може да изминава по 630 км с един резервоар, чието зареждане ще отнема не повече от 3 минути.

Mercedes-Benz обещава и относително приемлива цена за GLC F-Cell. Водородният кросоувър ще струва малко над 70 000 евро, което не е много за автомобил с такава технология. В Щутгарт имат и друга причина да бързат с разработката на горивни клетки - от BMW обявиха, че планират да пуснат в продажба първия си едросериен водороден модел през 2020 г.

Източник: fakti.bg

Много практичен и интересен!