BMW i8 с 800 коня, мотор от M6 и задно. Чудно

BMW i8 с 800 коня, мотор от M6 и задно. Чудно
05 Dec 2015

„Еко какво?“ питат немците от Gabura Racing Technologies GmbH и правят кола,  каквато много от нас искахме да видим. А именно, чисто бензиново i8, с много коне, V8 звук и тяга, и задно предаване. Не че имаме нещо против плъгин хибридната техника, но с тази визия, фантазията ни просто желае и бензинов осмак. 

Точното название на незаводското i8 е Gabura GTR V8i, a техническите разлики с оригиналното i са толкова много, че по-скоро е трудно да открием приликите. Ел. Моторът, седящ отпред и задвижващ предните гуми, е изхвърлен (или може би пуснат в eBay), както и задвижващият задния мост 3-цилиндров бензинов двигател, работещ и в MINI Cooper. Оригинално, двата източника на тяга са свързани с изключително сложна система от механика и електроника.

Gabura Racing Technologies GmbH обаче опростяват нещата, като правят сложна трансформация. Тяхната кола се задвижва само от един агрегат, който е поместен в предната част на карбоновата конструкция. Агрегат и то какъв – BMW 4.4 TwinPower Twin Turbo V8, с произход M GmbH, който се среща в M5 и M6. Този обаче е ухажван от Alpina, за да даде 800 к.с.

Gabura поставя мотора отпред, а трансмисията настанява при задния диф. „Масивната 6-степенна секвенциална състезателна кутия е интегрирана със задния диференциал, защото трансаксел схемата е идеална за перфектното разпределение на масите“, казват немците. Представете си само колко рязане, лепене и завинтване е паднало в ателието. И си представете динамиката и звукът на TR V8i, който за разлика от i8, което е 4x4, е само със задно. 

Заводската кола вдига сто за 4,4 сек и харчи (по каталог) средно 2,1 л/100 км. Тази? Все още няма официални данни, но цифрите 3,5 и 20 ни звучат доста достоверно. Ателието все още завършва проекта, така че скоро ще очакваме видео и снимки в движение.

Източник: driver.bg

Най-достъпният пикап у нас?