Ура! Балканчето е живо!

Ура! Балканчето е живо!
09 Dec 2015

Ловешкият завод „Балканвело“ възобнови производството на 20-инчовите модели „Класик“ и „Комфорт“, като колелата са от ново поколение. Шефът на развойната дейнсот Петър Петров обясни, че оригиналите чертежи на култовия байк са използвани само за вдъхновение, тъй като в тях се забелязват някои конструктивни недостатъци. Такъв е ъгълът на тръбата на седалката, поради който старото колело е имало склонност да отлепя предна гума в нежелани моменти, като при леки изкачвания например.

Балкан v2.0 идва в две модификации, като и двете са запазили стария профил на рамката тип "луканка", както и възможността да бъдат сгъвани. Заключващата система за последната операция е двойно подсигурена, а самата ракма (и на двете модификации) се изработва в ловешкия завод.

Моделът „Класик“ силно напомня на оригинала, няма скорости, а задната спирачна система е тип контра. „Комфорт“ пък разполага с иновативна схема на рамката - задно окачване с амортисьор, докато вилката отпред остава твърда. Петър Петров твърди, че подобна конфигурация е прецедент не само за България, но и за света. Друг бонус при „Комфорт" е задната главина Shimano Nexus, помещаваща три скорости. Системата е иключително популярна при градските велосипеди на световни марки, надеждна е и не изисква поддръжка.

Що се отнася до останалите компоненти, почти всичко (освен рамката) е внос - италиански калници, немски ръкохватки, не сме сигурни само за каплите, които обаче вече са двустенни, алиминиеви, за разлика от тежките, стоманени оригинали. Колко струварт? Велосипедите остават сравнително достъпни - цената на„ Класик“ е около 200 лв., докато „Комфорт" струва 250 лв. Супер!

Източник: 360mag

Модификацията „Класик“ - без скорости, твърда рамка и контра“

„Комфорт“ радва с три скрити предавки и задно окачване с амортисьор

Лукс от Китай!