От този уикенд започват глобите за каране в аварийната лента

Първите глоби за шофиране в аварийните ленти на магистралите ще бъдат налагани от тази събота и неделя. От страна на Агенция „Пътна инфраструктура“ и на Пътна полиция е уточнен механизъм, по който в четвъртък стартира правоприлагане за засечените нарушения в аварийната лента.
Това обявиха министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов и министърът на вътрешните работи Даниел Митов. В района на автомагистрала „Тракия“ днес провериха създадената организация по предоставяне на МВР на установени от камерите на Националното тол управление нарушения по магистралите. Вече има разработена и съставена процедура, по която без да са влезели все още в сила промените в Закона за движение по пътищата, с положените административни усилия, глобите ще влизат в сила. Целта е да се подпомогне безопасността на движение по време на засиления трафик за летния сезон.
Министър Иванов информира, че само на АМ „Тракия“ от София до Бургас има 49 портални рамки с камери, които вече засичат нарушенията. Когато бъдат одобрени окончателно промените в Закона за движение по пътищата, ще започнат да се налагат глоби и за превишена средна скорост от рамка до рамка.
„Затова призовавам шофьорите да бъдат много по-дисциплинирани. Благодаря на всички екипи от Националното тол управление и Пътна полиция, които в последните дни успяха да напасват двете системи. Така вече има свързаност и нарушителите, които влизат в лентите за принудително спиране, ще бъдат санкционирани“, коментира регионалният министър. Той обясни, че шофирането в аварийната лента е изключително опасно, защото се създават предпоставки за тежки инциденти и се блокира достъпът на аварийни екипи и извеждането на аварирали автомобили, което създава тапи в трафика.
„Самосъзнанието на всеки участник в движението трябва да подобри и това е една добра мярка. Това са част от действията, които държавата предприема по отношение на войната по пътищата. Призивът ни към всички, които нарушават правилата, е да не го правят, защото застрашават живота и здравето на съвестните водачи. Целта ни е да имаме безаварийно пътуване. АПИ полага максимални усилия да имаме нормални пътища за движение, след 4-годишното забавяне. Оттам нататък всичко е в ръцете на самите водачи“, коментира още министър Иванов.
Регионалният министър информира още, че в момента се обмисля АПИ да разработи и въведе система за интелигентно управление на трафика, както в Западна Европа. Това може да стане възможно на база европейска директива, която позволява част от приходите от тол таксите да отиват за тази цел. Възможно е такава система да има още следващата година.