Колко е безопасен VW Golf 2 при тежка катастрофа?
DEKRA подложи второто поколение Volkswagen Golf (Mk2) на съвременен краш тест, за да демонстрира реално какво значи напредъкът в автомобилната безопасност между 1989 г. и днес. Изпитанието е проведено в центъра на организацията в Ноймюнстер, Германия, а за контрапункт е използван и актуален Golf от осмо поколение, произведен през 2024 г. Резултатът е безапелационен в полза на новия модел, разказва Motor1.com.
Сценарият следва фронталната процедура, която Euro NCAP използваше до 2020 г.: автомобилът се изстрелва в деформируема бариера със скорост около 60 км/ч. Този метод симулира челен удар между два еднакви автомобила, движещи се с 50–55 км/ч. При Golf Mk2 пътническото пространство колабира зверски, елементи навлизат дълбоко в купето, като ударът в кормилото би направил шансовете за оцеляване на шофьора минимални.
Съвременният Golf VIII преминава същия тест с коренно различен изход. Купето остава структурно непокътнато, а комбинацията от фронтални и странични въздушни възглавници, предпазни колани с обтегачи и ограничители на силата вероятно би довела само до леки травми при реални пътници. Разликата не е само в по-здравата конструкция, а и в цялостната пасивна защита.
DEKRA добавя и динамични измервания. При спирачни тестове новият Golf се нуждае от приблизително 30% по-къс спирачен път спрямо предшественика. В изпитание покрай конуси модерният хечбек преминава стабилно при 75 км/ч, докато Mk2 успява при около 65 км/ч. Тези разлики показват колко критични са еволюцията на спирачните системи, електронните асистенти и шасийната кинематика в автомобилната индустрия.
Дори осветлението подчертава пропастта между поколенията. Серийните LED фарове и стопове на Golf VIII осигуряват значително по-добра видимост, допълнена от трети стоп, който в края на 90-те става задължителен в Европа, докато при модела от 1989 г. липсва. Това е още една „невидима“ безопасност, която намалява риска от инциденти преди те изобщо да се случат.