Volkswagen представи второто поколение T-Roc
Повече от два милиона! Толкова са продажбите на първото поколение T-Roc, на което днес казваме “чао”, защото на сцената излиза неговият наследник. Вторият T-Roc запазва рецептата – това по същество е Golf на кокили, което обяснява защо заедно с Golf и Tiguan моделът е един от трите най-продавани Volkswagen-и в света в момента.
T-Roc II е с 12 см по-дълъг (4,37 м), което позволява пътници с височина 1,85 да се возят комфортно както на предните, така и на задните седалки, твърдят от VW. Увеличената дължина е позволила да се разшири и обема на багажника – с 30 литра до общо 475 литра. Между другото сред нововъведенията е теглич с увеличена товароносимост (80 кг), защото се оказва, че в Западна Европа прекалено много клиенти поставят багажници за електрически велосипеди и стандартните тегличи не издържат.
Новият T-Roc идва на изцяло нова платформа. Той е едва третият Volkswagen (след Tiguan и Tayron), който стъпва на новата MQB evo – най-модерната модулна платформа на VW за коли с ДВГ.
Макар общите пропорции да са идентични с тези на първото поколение, дизайнът е съвсем нов и много свеж. Радваме се, че VW прескача нашумялата мода с разделянето на фаровете на два модула. T-Roc се придържа към класическото решение, като единствено добавя светеща лента в предния капак. И светеща емблема… Опционално се предлагат LED матрични фарове.
Интериорът е значително по-качествен от този на отиващия си T-Roc. Топ версиите ще идват с 12,9-инчов сензорен екран. Опционално може да поръчате и head-up дисплей.
Технологично новата платформа позволява по-интелигентен круиз контрол с автоматична смяна на лентата и по-естествена реакция при ограничения на скоростта и отмяната им. Обърнете внимание на скоростния лост. Или по-скоро на липсата му. T-Roc вече няма да може да се поръча с ръчка и съответно скоростният лост е мигрирал върху кормилната колона. Всички версии ще идват само със 7-степенния DSG с два съединителя.
Новият T-Roc получава функциите Park Assist Pro за автономно и автоматично паркиране, включително с управление през смартфон, докато сте извън колата.
Задвижване
Първоначално ще се предлагат две бензинови версии, съчетани с 48-волтова хибридна система и базирани на 1,5-литровия турбо двигател. Базовата идва със 116 к.с., а по-мощната – със 150 к.с. И двете ще харчат 5,5 л/100 км (WLTP). По-късно ще се появят два хибрида и версия с 2-литров бензинов мотор, която ще може да се поръча и с двойно предаване. Топ моделът ще бъде T-Roc R, но още няма подробности. Засега Volkswagen не казва нищо и за дизелова версия, но очакваме в някакъв момент да я добави към гамата.
T-Roc ще може да се поръча още от септември 2025 в общо четири версии на оборудването (базов T-Roc, Life, Style и R-Line), както и в шест цвята: бял (Pure White Uni), сив (Wolf Grey Metallic), жълт (Canary Yellow Uni), червен (Flame Red Metallic), син (Celestial Blue Metallic) и черен (Grenadilla Black Metallic).
Цените ще станат ясни до две седмици, а първите доставки в България са предвидени за ноември 2025.