Новото Volvo XC70 няма нищо общо с оригинала
Volvo върна името XC70 с изцяло нов плъг-ин хибриден кросоувър, първоначално насочен към китайския пазар и позициониран като PHEV семеен автомобил с два силови варианта. Моделът стъпва на новата платформа Scalable Modular Architecture (SMA) и комбинира характерния скандинавски дизайн с изцяло затворена предна решетка, разделени светлини и матрични LED фарове. Дължината е 4 815 мм, ширината 1 890 мм, височината 1 650 мм, а междуосието достига 2 895 мм. Предлагат се джанти от 19 до 21 инча и пластмасови предпазни панели по арките.
Кабината е петместна и минималистична по дизайн, с 12,3-инчов дигитален приборен панел и 15,4-инчов свободностоящ инфотейнмънт екран. По избор се предлага head-up дисплей с добавена реалност с диагонал 92 инча. Сред акцентите са „плаваща“ централна конзола с прибиращи се поставки за чаши, безжично зарядно за телефон, аудио Harman Kardon, отопляеми задни седалки, амбиентно осветление и тризонален климатик с отделен дисплей за втория ред. Багажникът побира 408 л, а при сгъване на задните облегалки обемът нараства до 1 456 л.
XC70 стартира с два плъг-ин хибридни агрегата. Базовата версия с предно задвижване развива комбинирана мощност 314 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,0 сек. Тя разчита на батерия с капацитет 21,2 кВтч и осигурява електрически пробег до 116 км по WLTC. Алтернативата е версия с двойно предаване и системна мощност 456 к.с., която съкращава спринта до 100 км/ч на 5,3 сек и използва по-голяма батерия от 39,6 кВтч за до 180 км на ток (WLTC). По данни от китайското министерство на индустрията и информационните технологии бензиновата част е 1,5-литров турбомотор с 163 к.с., а комбинираният пробег надхвърля 1 200 км.
Предварителните поръчки в Китай вече са отворени на цена от 446 900 юана, което се равнява на около 53 670 евро. Volvo планира по-късно да предложи XC70 и в Европа, но засега без конкретни срокове.