Всъдеходно купе с двигател от Bugatti
Торинският дизайнерски център Camal, основан от бивши служители на Fiat, Bertone и Ferrari през 2008 г., обяви, че разработва хибриден суперавтомобил с повишена проходимост и хибридно задвижване. Ramusa ("гущер" на пиемонтски диалект) ще бъде построен на базата на Bugatti EB110 от 1991 г., от което ще заимства и двигателя.
12-цилиндровият 3.5-литров агрегат с четири турбокомпресора ще бъде разположен пред задния мост, а за задвижването на предната ос ще се грижи електромотор. Сумарната мощност на двата двигателя ще достига 800 к.с., предавани към колелата през шестстепенна автоматична трансмисия.
Прототипът на Ramusa, който засега съществува само виртуално, е дълъг 4 320, широк 2 020 и висок 1 300 мм. Клиренсът достига 25 сантиметра, което според Camal ще гарантира на Ramusa отлично съчетание между качествата на суперкола и всъдеход. Каросерията на суперхибрид ще бъде изработена от пластмаса и въглеродни нишки. Основателят и шеф на Camal Алесандро Каморали обаче отказва да се ангажира с конкретни срокове по реализирането на проекта.
Bugatti EB110 е създадено в чест на 110-годишнината на Еторе Бугати. Оборудва се с 3.5-литров V12 с мощност от 553 до 611 к.с. Върховата версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.3 секунди и развива 355 км/ч. Данните за точния тираж, в който е произведен моделът, варират между 126 и 139 екземпляра. Останалите след фалита на Bugatti през 1995 г. шасита са използвани за основа на изключително редките суперколи Dauer EB110 и Edonis.
Инфо: fakti.bg