Ferrari 849 Testarossa наследява SF90 и впечатлява с 1050 к.с.
Новото Ferrari 849 Testarossa безспорно е впечатляващ автомобил, не само заради техническите си данни. Визуално колата изглежда доста по-различно от модела, който наследява – SF90, със стил в съзвучие с новия език на марката демонстриран миналата година с 12Cilindri.
И също, като моделът с предно разположен 12-цилиндров мотор, 849 Testarossa дебютира едновременно под формата на купе и кабрио Spider. Техниката му обаче е еволюция на хибридната система на SF90, което не я прави по-малко привлекателна.
Сърцето остава познатия от 90-ката 4-литров битурбо V8, но тук развиващ 830 к.с. при 7500 об/мин, с 50 повече отпреди. Мощностният скок е постигнат с нови по-големи турбини с лагери с ниско съпротивление, „свалени“ от F80. Кулерите също са пораснали, промени има също в блока, всмукателните пътища и в други детайли.
ДВГ-то се подпомага от три ел. мотора – един за задната ос и два за предните колела. Сумарната им мощност е 220 к.с., а токът за тях идва от батерия с капацитет 7,45 кВтч. В чисто електрически режим Ferrari 849 Testarossa разполага със 163 к.с. и може да измине около 25 км.
По-интересното обаче се случва, когато токът и бензинът си стиснат ръцете. Тогава изригва пълният потенциал на системата – 1050 к.с., а които автомобилът ускорява от 0-100 км/ч за 2,3 секунди. Леле! Спринтът от 0-200 км/ч става за 6,4 сек, за същото време за колкото 2024 Golf GTI изпълнява класическата дисциплина 0-100. Максималната скорост е 330 км/ч, а най-добрата обиколка на „Фиорано“ е 1:17:50, със 1,5 секунди по-бързо от SF90 и с минимално изоставане от постижението на SF90 XX.
Колко тежи? 1570 кг сухо, към които добавете още 100 за още по-гъ**рската версия Spider. Ако решите да специфицирате 849 Testarossa щедро, може да изберете и пакета Assetto Fiorano, който да олекоти леко нещата. И да утежни цената с около 25 хил. евро, добавени към стартовите 460 хил. за купето и 500 хил. за изпълнението с отварящ се покрив.