Аudi разширява гамата на Q

Аudi разширява гамата на Q
18 Dec 2015

Пестете навсякъде, където е възможно! Концернът VW трябва да спестява поне по 1 милиард евро годишно, вероятно и повече. Ясно е: разработките и производството на марките са прекалено скъпи. Но тъй като по принцип Audi и Porsche участват във финансирането на другите марки на концерна, икономиите не важат с такава сила за тях. Audi и Porsche не трябва да пестят, а да инвестират, да рискуват. Трябва да разработват автомобили, които са екологични. Шефът Руперт Щадлер иска модели, които ще намалят емисиите на СО2 на марката:

R8 e-tron, 2016 г.
меки хибриди, от 2017 г.
Q6 e-tron, 2018 г.
City Car с електрическо задвижване, от 2019 г.
други Plug-in хибриди, 2016-2020 г.
втори електромобил на базата на Q, 2020 г.
В този списък обаче има една уловка: повечето основни компоненти са специално пригодени за изискванията на Audi, приложението им при другите марки ще е доста трудно.

 

Новите кросоувъри:

Растеж, печалби, имидж – всичко това, а дори и повече трябва да осигури на Audi кросоувърът, който повече от 10 години е на гребена на вълната. При премиум SUV-овете от Audi винаги са се конкурирали интензивно с BMW, Mercedes и Land Rover/Range Rover. В близко бъдеще марката с четирите пръстена ще трябва да предлага пълна палитра модели в сегмента SUV. Все още обаче цари несигурност по отношение на означенията на моделите, но след напускането на господата Пийх и Винтеркорн положението може да се успокои. Отскоро са възобновени преговорите с Fiat, който държи правата за означенията Q2 и Q4. В идеалния случай палитрата на Q може да изглежда така:

Q1 (познат и като Q Junior), 2019 г.
Q2 (ако Fiat се съгласи), 2016 г.
Q2 Coupé, 2017 г.
Q3 (ново), 2018 г.
Q4 (алтернативно TTQ), 2018 г.
Q6 e-tron, 2018 г.
Q7 (ново), 2022 г.
Q8 Coupé, 2017 г.


Но има ли наистина смисъл от толкова много модели? Q2 и Q3 са почти еднакви, същото важи и за Q2 Coupé и Q4. По-интересно е новото по-голямо Q5. Възможност за диференциация се осигурява от първоначално планираната разлика между моделите на Q с четни и нечетни номера. И докато при този сценарий Q2/Q4/Q6/Q8 са насочени по-скоро към пътя, то Q1/Q3/Q5/Q7 ще разполагат с известни офроуд възможности. За разлика от А1 Q1/Q2 няма да са варианти на изгодното Polo, а ще са с почти идентична конструкция с по-скъпото Q3, което се произвежда в Инголщат. Поне при Q3/Q4/TTQ в средносрочен план Audi няма как да избегне Plug-in хибриден вариант, какъвто е предвиден и за Q5. И ако пазарът го изисква, не е изключено и чисто електрическо Q – като Q3 с модернизираните гени на E-Golf или като Q5 с модифицирано задвижване от Q6 e-tron. Въвеждането на пазара няма да се забави заради еволюцията на литиево-йонните акумулатори, при които повишението на мощността и падането на цените са по-бързи от очакваното. В горната част на гамата се запазват познатите „бързаци“ S и RS. Но дори и те ще бъдат засегнати от електрификацията – под формата на E-Boost, оптимизирана рекуперация и различни варианти със задвижване тип мек хибрид.

Леле, колко е голямо! Тъй като новото Q5 ще порасне, същото ще се случи и със следващото Q3 – нали скоро ще има и Q2…
Леле, колко е голямо! Тъй като новото Q5 ще порасне, същото ще се случи и със следващото Q3 – нали скоро ще има и Q2…

Бъдещето на Audi до 2025 г.:

Където има смисъл, Audi ще има право да съкращава, задрасква и пести. Никой на света не се нуждае от луксозното купе А9, наследникът на R8 би имал рентабилен смисъл само като вариант на Lamborghini, алуминиевото Audi A8 ще бъде по-прагматично заради конкуренцията с Porsche и Bentley, следващото поколение на А4/А5 ще бъде разработено на базата на платформата на Golf, A6/A7 вероятно ще ползва архитектурата на Porsche. Може би това ще е най-правилният път, при който от разработките на Audi и Porsche ще могат да се възползват и другите марки.

Извод:

Новото семейство SUV на Audi вероятно ще има голям успех, в момента този тип автомобили са изключително популярни. От какво още се нуждае Audi: от екипна работа с Porsche. Защото заедно ще разполагат с опита и с финансовите възможности, за да компенсират резултатите от скандала с TDI.

Източник: autobild-bulgaria.com

Първородната Godzilla!