Дуел на двa свята: Tesla Model S срещу Dodge Charger Hellcat

Дуел на двa свята: Tesla Model S срещу Dodge Charger Hellcat
19 Dec 2015

Почти идентични и въпреки това коренно различни. Звучи парадоксално, но ние се сблъскваме с такива неща всекидневно. Ние, хората, сме 98,8 процента идентични с шимпанзетата  – въпреки това не дивеем в джунглата на четири крака. Подобно е и сравнението на Dodge Charger Hellcat с Tesla Model S P85D. И двата модела са впечатляващи петметрови седани със собствено тегло над 2 тона, и двамата са „американци” и мощността им е около 700 к.с. Въпреки това разликите помежду им са по-големи в сравнение с хората и техните космати предшественици. Да вземем външността. Черен, с рустикално вътрешно пространство и огромен въздухозаборник на предния капак – такъв е Dodge. Истински хулиган. Tesla е съвсем различна.

Безрамковото вътрешно огледало и тъчпадът с формат XL ни изпращат в бъдещето, а муцуната без решетка подчертава елегантната визия на модела. Така изглеждат автомобилните ангели. Или поне се доближават до този облик. Нашият ангел е от най-новото време. Model S въплъщава както никой друг автомобил следващата мобилна епоха. Бизнес моделът се движи изцяло на електричество във висшето общество. Безшумно и без вредни емисии Tesla преминава през града с тихо жужене, представлявайки сериозна заплаха за пешеходците, които не са особено внимателни. Ако предизвикате топмодела на Tesla P85D, ще се почувствате така, сякаш под алуминиевата каросерия се подготвя термоядрена реакция.

И действително седемте почитатели на електричеството (в багажника има още две детски седалки срещу посоката на движение) седят върху огромни литиево-йонни залежи. Пакетът от акумулаторни батерии в пода на автомобила тежи 700 кг и има капацитет от 85 кВтч – все едно сте включили едновременно 12 294 мобилни телефона iPhone 6. Хората около Елън Мъск използват своя собствена мега акумулаторна батерия, която подава ток към два електромотора. Мощни трифазни машини с 400 волта – в разговорния език това се нарича силен ток.

В Model S енергията се разпределя между предницата и задницата. Малък електромотор с 224 к.с. задвижва предните колела, за задната ос остават 476 к.с. Ако решите с натискане на педала на газта докрай да отприщите всичките 700 к.с., трябва предварително да сте се облегнали добре. Иначе може да си контузите врата. Tesla се изстрелва безмилостно напред – също така и благодарение на въртящия момент от 967 Нм. Естествено, ако пришпорвате много Tesla, накрая акумулаторната й батерия бързо ще се изтощи – моделът не е за фенове на спортното каране и високите скорости. P85D изглежда знае само 1 и 0.

В Dodge нещата са много по-сложни. И по напълно различен начин също толкова въодушевяващи. Тук магическата формула не е 1-0, а 1-8-4-3-6-5-7-2. В тази последователност се включват осемте цилиндъра на 6,2-литровия Hemi двигател. Докато хореографията от въздух, бензин и запалителна искра стартира Hellcat, е нужен един момент, но той е изпълнен от компресорния V8 агрегат със спираща дъха ария от класическото автомобилостроене. Той гъгне, пръхти, думка, буботи, гърми толкова превъзходно, че косата ви ще настръхне и няма да слегне още дълго време.
Всъщност няма и да има основание да го направи, тъй като Charger предпочита да остави спокойните моменти за другите. Когато дадете пълна газ и развихрите всички 707 к.с. към задните колела, гумите с размер 275 „квичат” от радост зад гърба ни и адската котка започва да върти опашка. Не се паникьосвайте – ESP държи всичко под контрол. Hemi агрегатът просто иска да покаже, че може, когато му позволите. При мокра настилка обаче признаваме, че двойното задвижване на Tesla е по-смислено с оглед на подобна мощност.

Dodge има и Launch Control за спиращи дъха стартове – подобни шоу моменти обаче въобще не са необходими на мускулестия „американец”. По-добре да се движите с 2000 оборота и басов тътен из околностите, да се наслаждавате на плътния звук и рядко да използвате максималния въртящ момент от 881 Нм. Налага се да изпреварите някой камион? Нашият Hellcat се справя с лекота и без натискане докрай на педала на газта и без да събужда фината 8-степенна автоматична трансмисия. Пътуването във времето с този „хулиган” от старата школа е изключително приятно и превъзходно.

Накрая на деня се замисляме доста, кой да изберем – ангела или хулигана. Няма спор – бъдещето принадлежи на Tesla. Без значение дали утре ще зареждаме електричество в акумулаторните батерии на автомобилите, или ще караме с водород посредством горивна клетка – сигурно е едно: електромобилите без вредни емисии все повече ще изместват моделите с двигатели с вътрешно горене. Тази автомобилна революция ще се случи вероятно вдругиден вместо утре, тоест няма да е съвсем скоро.

Затова Dodge получава период на отсрочка. Според нас в близко бъдеще няма да има вече подобни впечатляващи машини. Затова стартираме още веднъж 6,2-литровия мотор и се наслаждаваме на басовия тътен – не само го чуваме, а и го усещаме. Когато някой ден тези мощни V8 машини изчезнат, не искаме да чуваме кастрирания звук на моторите с намален обем. Тогава предпочитаме да долавяме електрическото жужене на електромоторите. То също е секси – по свой начин.

Източник: autobild-bulgaria.com

 

Най-достъпният пикап у нас?