Този Merc 190 EVO II е поскъпнал 17 пъти за 20 години
Mercedes-Benz 190 EVO II, кулминацията на W201, по отношение на мощност, бързина и ексклузивитет. Направен само 500 пъти (реално 502) с цел хомологация на състезателните коли за DTM и Group A, с 2,5-литров 4-цилиндров мотор с 235 к.с. и 245 Нм. И с 5-степенна ръчна кутия Getrac тип “dog-leg”, при която първа е наляво и назад, където обикновено се намира 2-ра предавка.
На същият този лост е изписан и поредния номер на всеки екземпляр от серията от 500. Конкретният е №273, завършен във фабриката в Бремен през май 1990 г., откъдето отпътува за Бергамо. Там, на 3 април 1991 г., е предаден на първия му собственик, който навърта почти всички километри от тези, които пише сега на таблото.
На 15 ноември 1994 г. е обслужен за последен път от него, на 70 956 км, преди на 14 март 2000 г. да смени за пръв път своя „стопанин“. Прави го още веднъж през 2005 г. и тук става интересно, защото колата е продадена през Bonhams, в рамките на търга 'Les Grandes Marques a Monaco', проведен в легендарния хотел „Фейрмонт“ (изображението от 2005 г. тук долу).
Купувачът е холандец, автомобилът е на 85 хил. км, а сумата при която удря последно чукчето е, забележете, 19 550 евро. Оттогава колата не е карана. Mehatronik я придобиват през 2025 г. и след детайлно освежаване и привеждане в състояние за каране, е качен в сайта им. Пробегът е 85 600 км, на практика идентичен с този отпреди 20 години, но исканата сума е доста по-различна.
325 000 евро. Леле. Това са точно 16,62 пъти повече пари от тези, за които е успял да я вземе по-предишния ѝ собственик. Но, предвид пробега, състоянието и другите предложения на пазара, цената явно е оправдана. Справка в mobile.de показва, че се продават само шест 190 EVO II-ки, едва две от които във вид подобен на тази.
Едната е на 112 хил. км за 259 хил. евро, а другата е на 80 хил. за 319 500 евро. Продпoлагам, че специалистите от mechatronik са „инспирирали“ своята цена именно от последната. Заслужава ли си парите, как мислите?