Capricorn 01 Zagato е аналогова V8 кола с ръчни скорости
В епохата на електромобилите и хибридите се иска доста смелост, за да направиш компресорна 8-цилиндрова суперкола с 5-степенна ръчка и без помен от хибридни глупости. Колата се казва Capricorn 01 Zagato. Ако името не ви говори почти нищо, не е чудно – Capricorn не е особено известна фирма, а това е жалко, защото има причини да знаете за нея. Пичовете са германци, от Дюселдорф, като се занимават с доста нишов бизнес – правят супер олекотени високотехнологични части за производители като McLaren, Bugatti и Porsche. Участвали са в разработката на Bugatti Veyron, Chiron, Mistral и Bolide, помагали са също за McLaren P1, както и за Porsche 918 Spyder и 911 GT3 RS. Такъв тип хора…
И с целия този опит им се е приискало да се пробват да си направят собствена суперкола. Резултатът е на снимките! Capricorn 01 Zagato идва с дизайн от (очевидно) Zagato и техника, която ни връща в едни доста по-аналогови и семпли времена: 5,2-литров компресорен V8 от Ford, 5-степенна ръчка и никакви хибридни добавки. Мощността е 900 коня!
Шасито е от въглеродни влакна, вдъхновено от колите в Льо Ман, така че общата маса е едва 1200 кг. Отзад няма голям спойлер, за да се запази красотата на купето. Притискането към асфалта е постигнато с граунд ефект. Мощността отива към задните колела, спринтът до 100 км/ч отнема 3 секунди, а максималната скорост е 360 км/ч!
Спирачките са абсолютно адекватни за подобни числа – 6-бутални апарати Brembo и керамични дискове са готови да понесат цялата отговорност за спирането от над 300 км/ч.
Идеята е била колата да е максимално аналогова. За пример може да послужи сервото на волана – електромотор помага за маневрирането при ниски скорости, но се изключва при високи, за да се осигури максимално пряка връзка между човек и машина.
Дизайнът на Zagato също гледа в тази посока – колата е направена с идеята да изглежда достатъчно актуално и след 30-40 години, за да остарява със стил. Точно затова и много от съвременните технологични джаджи са пропуснати: страничните огледала са класически, а не камери. И в интериора ще откриете добрите стари кръгли циферблати. Без сензорен екран и други подобни глупости… С цел олекотяване седалките не могат да се регулират, но пък педалите (и скоростният лост!) могат.
Колко ще струва удоволствието да карате напълно аналогова суперкола в XXI век? Няма да е евтино. Capricorn определя цена от 3 млн. евро за всеки от 19-те екземпляра, които ще произведе.