9 от най-откачените машини, участвали в рали Дакар

9 от най-откачените машини, участвали в рали Дакар
27 Dec 2015

През годините ралито е видяло какво ли не, включително финали, като на Люк Алфон, който дърпаше с въже своето Renault Kangoo, през финалната линия, при първото си участие. Представяме ви кратко описание на странните возила и участия в „Дакар“:

1. Скутер Vespa P200E През 1980-та, във второто издание на Дакар, четирима безумци карат Vespa P200E през пустинята „Сахара“. Трудно е за вярване, но двама от тях стигнаха до официалния финал, макар че същинското състезание беше завършило за тях. Това са Бернард Чернявски (на снимката) и Марк Симоно.

2. Пит байк Авантюристите със скутери вдъхновиха Иво Кастан, който през 2009-та се пусна с пит байк, конструиран от части от Honda XL200. Двигателят беше 146 куб. см, дребните гуми бяха с размер 14 цола, а теглото, заедно с пилота, не надвишаваше 180 кг. Да, Кастан не финишира, но поне завърши в няколко отсечки.

3. Jules II Porto Де Монкорже не спря до тук. През 1984-та той се завърна в ралито с Jules II Porto – кола оборудвана не с четири, а с шест колела. Тя беше задвижвана от 3,5-литров V8 двигател на Chevrolet, заедно с трансмисия на Porsche 935. Името Jules идва от парфюм, произведен от главните спонсори Christian Dior. Де Монкорже отново отпадна след като се получи повреда в шасито по средата на третия етап.

4. Rolls-Royce Corniche През 1981-ва Тиери Де Монкорже се обзалага с приятели, че ще успее да намери място в Рали Дакар с Rolls-Royce Corniche. Без глезотийки като мини бар и с допълнително подсилване на окачването, система за двойно предаване, директно взаимствана от Тойота и специална каросерия с тегло от 80 кг, французинът успя да спечели облога. За съжаление беше дисквалифициран заради нелегални поправки по колата.

5. Porsche 959 Това е марка с гигантски борй победи на пистата, но в никакъв случай не свързваме Porsche с рали състезанията. Въпреки това именно Porsche спечели Дакар през 1984-та с модела 911SC, който беше модифициран с двойно предаване и кръстен 953. След неуспешно завръщане през 1985-та, марката отново беше на върха през 86-та и то с двойна победа. Тогава завършиха само 67 финишираха от стартиращи 488.

6. Citroen 2CV Един от най-амбициозните проекти в историята на Дакар стана факт през 2007-ма. Тогава братя Маркс подкараха Citroen 2CV от... 1963-та! Шасито и окачването бяха подсилени, а двигателите Citroen Vista бяха два, което подсилваше мощността до гигантските 100 коня. За съжаление симпатичната костенурка отпадна в четвъртия етап заради повреда в задното окачване.

7. Титанът Огромният Титан е един от най-интересните експериментални автомобили в историята на Дакар. Шефът на Ауди Спорт Италия Емилио Радаели и ветеранът Микеле Чиното са автори на концепцията. На практика това е кола с 3-литров туин турбо, V6, TDI двигател на Audi, който е с мощност от 300 к.с и въртящ момент от 650 Нм, а тръбното шаси е дело на Piedmont EpaPower. Титанът за съжаление завърши само първата отсечка през 2015-та.

8. Renault 4 Братята Клод и Бернар Моро завършиха пети в дебютното издание на Дакар през 1979-та. А година по-късно двамата финишираха трети! Трябва да отбележим, че по това време класирането за коли, камиони и мотори беше общо. Fiat Campagnola Отново сме в 1979-та. Седем екипажа с Fiat Campagnola се включиха в състезанието, а Чезаре Джираудо спечели етапа от Бамако до Ниоро и дори завърши трети в генералното класиране на четири колела.

9. Fiat Campagnola Отново сме в 1979-та. Седем екипажа с Fiat Campagnola се включиха в състезанието, а Чезаре Джираудо спечели етапа от Бамако до Ниоро и дори завърши трети в генералното класиране на четири колела.

Източник: topgear.bg

 

 

 

Първородната Godzilla!