София направи още една стъпка за преодоляването на най-голямата тапа в града
![]()
Столичният общински съвет и кметът на район “Витоша” са на финалната права за отчуждаването на поредна порция имоти, необходими за довършването на околовръстното. Тази седмица трябва докладът за отчуждаването да мине през гласуване. Ако в четвъртък то е положително (а няма причина да не бъде), остават само имотите в “Люлин” преди да се пристъпи към следващия етап от проектирането на пътя между магистрала “Струма” и Бояна. Трафикът в участъкът за последно е измерван през 2021 г. – 26 хиляди коли дневно. Според някои изследвания днес е скочил на 70 хил. коли дневно. За пътища с натовареност над 15 хил. коли за 24 часа обичайно се приема, че е необходим магистрален габарит.

Преди дни АПИ пое ангажимент последният недовършен участък от околовръстния път на София да започне да се строи до средата на 2027 г. Строителството ще струва 2,1 млрд. лева. Оставащите 8 км ще се строят на два етапа – 6 км от Люлин до бул. “Цар Борис III” и 2 км от бул. “Цар Борис III” до Бъкстон, като вторият лот включва и тунел.
