Renault показа изцяло новия Trafic


18 Nov 2025

Renault представи на изложението Solutrans 2025 в Лион новия Trafic Van E-Tech electric – първия си лекотоварен модел, създаден изцяло като „софтуерно дефинирано превозно средство“ (SDV) от дъщерната компания Ampere. Ванът използва 800-волтова електрическа архитектура и ще бъде първият член от ново семейство изцяло електрически лекотоварни модели, които ще излязат на пътя в Европа до края на 2026 година.

Новият Trafic стъпва на напълно нова електрическа платформа тип „скейтборд“ с разположен отзад електромотор и максимално скъсен преден надвес. Така се увеличава товарният обем при компактни външни размери и малък радиус на завой, сравним с този на малък лек автомобил, което улеснява маневрирането в градски условия. Ванът ще се предлага в две дължини: L1 с обем на товарното пространство 5,1 м³ и дължина 4,87 м и L2 с 5,8 м³ и дължина 5,27 м, като във височина и двете версии остават под 1,90 м, за да имат достъп до подземни паркинги.

Задвижването е поверено на електромотор с мощност 204 к.с. и 345 Нм, който осигурява капацитет за теглене до 2 тона и полезен товар около 1,25 тона (в процес на хомологация). Клиентите ще могат да избират между две батерии: long range с химия NMC, осигуряваща до 450 км WLTP, и по-достъпна градска LFP батерия с пробег около 350 км WLTP. Благодарение на 800-волтовата система, зареждането от 15 до 80% на бърза DC станция отнема около 20 минути и добавя до 260 км пробег.

Trafic Van E-Tech electric предлага и функции V2L и V2G: чрез контакт в кабината или товарното отделение, или чрез адаптер в порта за зареждане, ванът може да захранва инструменти, лаптопи и друга техника, а при двупосочно зареждане да връща енергия обратно в електрическата мрежа. Това го прави особено привлекателен за строителни фирми, техници и мобилни сервизи.

Дизайнът е съвсем нов, с много къс преден надвес, еднообемен силует и характерна светлинна лента, в която е интегрирано осветеното диамантено лого на Renault. Отзад ванът получава отличителен 3D светлинен подпис с двойни вертикални линии, разположени от двете страни на асиметричните врати. Интериорът залага на „тръбно“ арматурно табло с два екрана – 10-инчов цифров приборен панел и 12-инчов централен дисплей, ориентирани към водача. В кабината са предвидени множество ниши и отделения за съхранение, а част от материалите са рециклирани, включително тапицерии с до 50% рециклиран текстил и над 15% рециклирано съдържание в пластмасите.

Кола мечта за мнозина от нас!