Официално: Новият Cayenne е тук с 1156 коня!


19 Nov 2025

Porsche представи третия си електрически модел – Cayenne Electric, който удивително прилича на Macan Electric, но е по-голям, по-мощен, по-бърз и от всичко по повече. При представянето видяхме две версии – просто Cayenne и Cayenne Turbo, като вторият е най-мощното Porsche, правено някога – с 1156 к.с.

 

Мощност и други уау числа!

Всъщност това са конете при включен лаунч. В “нормални” условия Cayenne Turbo има 857 к.с. На волана ще откриете и бутон за изпреварване, който добавя още 176 кона, сякаш 857 са недостатъчни, нали… Turbo идва и с 1500 Нм, налични по всяко време! Времето до 100 км/ч от 2,5 секунди е идентично с това на 911 Turbo S!

Базовият Cayenne идва с двойно предаване с 408 к.с., които при включен лаунч се увеличават до 442 коня. Тук въртящият момент е 835 Нм. На по-късен етап ще има още поне две версии – вероятно Cayenne S и Cayenne GTS.

Гигантските числа за мощност и ускорение означават, че Cayenne има нужда от съответната адекватна спирачна сила. И тя идва от същите тези електромотори. Cayenne може да произвежда до 600 кВт при спиране от рекуперация. Porsche твърди, че 97% от спирането на колата ще става по този начин, което са чудесни новини за накладките ви. Интересно защо изобщо са решили да добавят опцията за керамични спирачки в такъв случай…

Освен системите, които познаваме от бензиновите 911, за Cayenne може да се поръча и нещо, което се казва Active Ride и обира накланянето на каросерията. Досега тази система се предлагаше само при Taycan и Panamera. 

И още малко числа 

0,25 е коефициентът на аеро съпротивление, благодарение на изскачащи от задницата перки за допълнителна обтекаемост при висока скорост на системата Porsche Active Aero. 260 км/ч е максималната скорост на Turbo, докато базовият модел вдига 230 км/ч. Дължината е с 55 мм повече от тази на бензиновия Cayenne. Багажникът има обем от 781 литра, като под предния капак има още 90 литра за дребни вещи.

Батерията

Гигантска 113-киловатчасова, разчитаща на 800-волтова система. Може да зареждате на зарядни с мощност до 400 кВт, стига да намерите такива. За 10 минути добавяте 300 км пробег, а за 16 минути зареждате от 10 до 80%. Както вече знаете, това е първата европейска кола, която ще предлага безконтактно зареждане (11 кВт) след инсталиране на съответната джаджа на пода на гаража ви. Пробегът с едно зареждане – 642 км (WLTP) за базовия Cayenne Electric и 623 км за Cayenne Turbo.

В интериора (който вече ни е познат) ще откриете 14,3-инчов OLED екран зад волана, извит OLED екран в средата и опционален 14,9-инчов екран за пътника в дясната седалка. Важното е, че климатикът и звукът на аудиото все още се сменят с аналогови врътки, както трябва да бъде в едно Porsche, нас ако питате.

Колко ще струва най-голямото Porsche? 

Базовият Cayenne Electric започва от 105 хил. евро, докато вариантът Turbo стартира от внушителните 165 хил. евро.

Кола мечта за мнозина от нас!