BMW 520d Touring (F11) на старо. Що за покупка е престижното баварско комби?

BMW 520d Touring (F11) на старо. Що за покупка е престижното баварско комби?
10 Jan 2016

Километрите прелитат, цифрите на километража превъртат бързо. Комбитата от висок клас с икономични дизелови двигатели са маратонците по германските магистрали. Едва ли има друг автомобилен клас, който да навърта повече километри годишно. А най-отпред винаги е BMW. И при тях летящите луксозни товарачи имат дълги традиции. Актуалното Серия 5 Touring с вътрешно означение F11 е на пазара от 2010 година. А 90% от клиентите избират дизелов двигател, най-често четирицилиндров. Което бе напълно немислимо само преди няколко години.

Ние ще огледаме един върнат от лизинг служебен автомобил в Autohus до Бремен (www.autohus.de), за да преценим какво е състоянието на комби на тази възраст. За четири години сребристото 520d от 2011 година е изминало 173 000 километра. Ударите от камъчета по предната част показват, че автомобилът не е бил жален. Което също е много обичайно, 85% от всички Серия 5 са фирмени коли. Т.е. често са били подлагани на тежка експлоатация. Защото по принцип това моделно семейство насърчава водача към по-амбициозен стил на шофиране. Автомобилът така лесно и спокойно се управлява дори при много висока скорост. Поведението на пътя е стабилно, разходът на гориво е нисък и на водача му е трудно да се движи с ниска скорост, особено когато няма ограничения по магистралите. Истинско бижу е 8-степенната автоматична трансмисия, която и след четири обиколки на земното кълбо все още превключва нежно и перфектно – но и много будно, сякаш с ясновидски способности. Механичната трансмисия се е превърнала в неспортна реликва от миналото и се среща много рядко при Серия 5.

Четирицилиндровият дизел със 184 к.с. също се представя чудесно, липса на достатъчно мощност ще изпитват само състезателите любители. Много свежо впечатление прави и интериорът. Седалката на водача е стегната, не се чува никакво тракане. Наистина шумът от гумите и двигателя при F11 е толкова слаб, че някои водачи стават свръхчувствителни и в отделни случаи се оплакват от шумове от вятъра. Което не се потвърди при нашето BMW 528i, което през 2013 година стартира в продължителния ни тест и измина 100 000 километра без никакви проблеми. И напълно заслужено получи най-високата оценка 6+. TÜV също са впечатлени от високото качество на „бавареца“ и той в повечето случаи издържа техническия преглед без забележки.

Но високото качество си има и своята цена: под 40 000 лева можете да намерите само 5-годишни екземпляри с бедно оборудване и много голям пробег. Над 50 000 лева нещата изглеждат малко по-добре. Но за тази сума ще се сдобиете с изискан всестранен талант, който ще измине още много километри.

ТОВА НИ ДРАЗНИ

Пропускащите кондензатори на климатичната инсталация най-често са подменяни безплатно от BMW. Проблемите с ангренажните вериги, познати от Серия 3, Х1 и Х3, не засягат Серия 5, при него още от самото начало се монтираха подобрени агрегати. Серия 5 е много добър бизнес за манипулаторите на километража, защото на пазара има екземпляри с астрономически пробег. И ако в историята на автомобила последният собственик е лизингова компания, истината може да бъде установена много трудно.

Извод:

Класически дизайн, значителен престиж, добра пригодност за всекидневието и най-високо качество: F11 предлага всичко, което се търси при върхов употребяван автомобил. И това си личи по високите цени.

Още любопитни новини и тестове от света на автомобилите, може да намерите на сайта на нашите приятели от Auto Bild България.

 

 

Сбогом V10!