S-Class на рали? Защо не. С приятна компания

S-Class на рали? Защо не. С приятна компания
15 Jan 2016

Всички познаваме WRC. Много от нас са запознати и с епичното и никога неповторимо минало на чудовищата Group B. Тези компютърни рисунки пречупват и двете, през призмата на съвремието. По много любопитен начин.

Помним и абсурдни на пръв поглед трансформации, като модифицираното за рали „Дакар“ Porsche 959. Първоначално проектът е започнат с идеята за Group B (или Група B), в последствие обаче преминава на друго ниво, хомологационните шосейки остават, а Porsche пуска 959 и в „Дакар“ – през 1986 първото и второто място се заемат от 959. Историята на AMG пък помни „Червеното прасе“, Mercedes-Benz 300 SEL 6.8, който Ханс Ауфрехт и Ерхард Мелхер модифицират до безобразие, за да покажат инженерните си умения, както и че шлеп, като 300 SEL, може да печели пистови гонки.

Днес обаче, колкото и да е интересен Световният рали шампионат, колкото и да са пипнати колите, те не могат да се сравнят с откровено откачените машини от Group B. А и по ред съображения, съвременнитеWRC автомобили са доста по скромни. Ами ако не беше така? Следващите картинки, с оригинален източник carwow.co.uk, илюстрират една визия, на която бихме се радвали всички ние. И която, за съжаление, никога няма да се случи. Ако все пак обаче беше истина…

Renault Alpine Celebration WRC

Концепцията бе представена през изтеклата година, и гледа назад към култовия Alpine A110. Тук очевидно е погледната през призмата на WRC. Специално за нас българите, този автомобил е още по-емоционален, защото ни напомня на „Булгаралпин“ и големия Илия Чубриков. Да е жив и здрав! Това е и единствената визуализация, която не е базирана на сериен модел.

 

Alfa Romeo Giulia WRC

Новият суперседан на Alfa (визирам четирилистната версия Quadrifoglio) има всички шансове да открадне от баничката на BMW M3 и компания. Защо да не го видим и като рали бегачка? Защо? На дали, даже никак. Шансовете са такива. Въпреки, че би изглеждал епично, особено с „Martini“ лепенките не Delta Integrale и 037.

 

Porsche 911 Rally

Един модерен ретро поглед на нещата – 911, с краските на рали версията 959, която спечели „Дакар“. Слагаме и необходимите атрибути, като масивните раздувки, рейката с фаровете, и нещата не изглеждат (чак) толкова абсурдни. Пък и 911 не е чуждо на ралитата.

 

Audi TT Quattro S1

Носталгията е по-мощна и от оригинала. HB, Castrol, характерните бели джанти, всички са там. С духа на ерата, в която състезателните коли се караха от истински мъже. И жени – Мишел Мутон бе такава, и управляваше почти неуправляемото ur-quattro, в което е имало по-малко електроника, отколкото в… Nokia 3310. Машинка с над 600 и модел, променил завинаги рали спорта.

 

Lancia Delta Integrale

Славно име. За съжаление актуалната Delta е далееееч от харизмата на оригинала, което не пречи да е лоша кола. И което не пречи да бъде пременена в дрешки, подобаващи на WRC шампионата. Ако Lanciaвкарат колата в шампионата и направят люта шосейка, реномето на съвременния модел ще скочи. На дали обаче италианците ще го направят.

 

Ford Mustang RS200

Последното нещо за което е проектиран Mustang, е това да участва в ралита., въпреки, че съвременната кола е доста по-способна да завива. Тук е погледнат с мисълта за RS200, колата която неминуемо свързвам (и далеч не само аз) с гибелта на Група B, както и на десетки хора. Но разбира се, не самоRS200 е виновен, а низ от насъбрани обстоятелства. Темата е дълга, а този Mustang е готин.

 

Fiat 500 Abarth

Pocket rocket казват британците. Малкият италианец, с голямата история. И с оригинала, който е вирел отворен заден капак, понеже г-н Карло Абарт, не е могъл да намери по-ефективен начин да охлажда мощното моторче. Винаги е бил симпатяга, а тук е и набухан с чили. И със задно крило, което също връща към незатварящия се капак.

 

VW Race Touran

С ван в „Дакар“. Състезанието е виждало (и продължава да вижда) какво ли не. Така че, ако маркетинг машината реши, нищо чудно да гледаме и подобен екземпляр. Или поне толкова откачен. Въпреки че в това състезание няма нищо нормално. Жалко, че емигрира от Африка, но това е живота, а „новият“ формат не е по-малко тежък. Нека му се радваме, докато го има.

 

Rolls-Royce Wraith

Тази картинка е може би най-абсурдната. Но, отново има „въпреки, че“, защото няма как да не се сетя за Крис Мийк и Джеймс Мей, които летяха с Benteley Conti GT, по доста идентичен начин. Тогава капитан бавен попита пилота „Притеснен ли си?“, а Крис, който щеше да сяда зад волана, отговори: „Да, а ти би трябвало да си още по-притеснен…“

 

 

Много практичен и интересен!