Renault Clio RS Trophy: още по-спортен

Renault Clio RS Trophy: още по-спортен
26 Jan 2016

Актуалното Renault Clio RS било прекалено изнежено, освен това цената му била твърде висока. Това коментираха повечето хора, които бяха тествали модела. Естествено, в Renault Sport не се зарадваха на този факт и побързаха да пуснат специалната версия Trophy. С нея те доказват, че могат да се справят и по-добре със задачите си.

Trophy превъзхожда стандартния RS с 20 к.с. и 20 Нм. Звучи малко, но в комбинация с модифицираната трансмисия гарантира предимство от 0,3 сек при спринта от 0 до 100 км/ч - 6,4 сек. Системата Launch Control се справя прекрасно и „изстрелва“ машината като снаряд при старт от място, докато двигателят уверено се развърта до 6000 об/мин. До 180 км/ч Trophy „взима“ на базовото изпълнение 3,7 сек. Всичко това е прекрасно, само да не бяха вибрациите в спирачния педал при по-агресивно шофиране по планински участъци. Реално това няма влияние върху спирачния път, но намалява удоволствието от шофирането. Като Trophy Clio RS „мутира“ до още по-добър майстор на завоите. Модифицираното окачване е много стегнато, а кормилното управление – супердиректно. При влизане в завоя лекият „танц“ на задницата „обира“ недозавиването. При излизане обаче предните колела не успяват да поддържат зададената посока. В случая би помогнал механичен блокаж на диференциала като при Megane RS.

Още любопитни новини и тестове от света на автомобилите, може да намерите на сайта на нашите приятели от Auto Bild България.

 

 

Първородната Godzilla!