ER22 - реактивният съветски влак, едно забравено парче от историята на транспорта (+Видео)
Руснаците не са първите, решили да закачат турбореактивни самолетни двигатели за локомотив. Първи са САЩ, с техния проект M-497 от 1966 г., машина която развива невероятните за онова време - а и сега, като изключим влаковете-стрели - 296 км/ч.
И докато американската машина вероятно вече живее в някой музей, то руският ER22 SVL е оставен незаслужено да ръждясва под открито небе, някъде в Русия. Апаратът датира от 1970 г., дълъг е 28 метра и се е задвижвал от два турбореактивни двигателя от „Як-40“.
Оперативната маса на ER22 била 54,4 тона, като 7,4 тона от тях се дължали на самолетното гориво на борда. Първият тестови пробег на супер влака е проведен през 1971 г., когато ER22 вдига 187 км/ч. При последващите тестове обаче, експерименталното превозно средство постепенно достига до 249 км/ч, при това не по специално построена отсечка, а по стандартните железопътни линии.
Логично от днешна гледна точка, концепцията се оказва непрактична и проектът е изоставен. Както и самата машина, която днес е оставена на произвола на съдбата. Гледката на такова парче от историята, зарязано да ръждясва под открито небе, е тъжна. Вижте обаче видеото, което ще ви запознае с още подробности около любопитния проект.