Най-евтините катерачи – високопроходими автомобили до 6000 лева

Най-евтините катерачи – високопроходими автомобили до 6000 лева
03 Feb 2016

Нощите стават все по-студени, дните все по-къси. Кабриолетът е прибран в топлия гараж – и е време да потърсим най-подходящото возило за зимния сезон. То трябва да е евтино и да има двойно задвижване, за да може да ни отведе и до най-далечните ски писти. Но къде са всичките SUV и офроудъри, които се продават всяка година и чакат петия си собственик? Те отдавна са заминали в чужбина. Има толкова много държави, където пътищата са лоши, а никой не обръща внимание на вредните емисии. Това, което остава в Германия, често е в лошо състояние или е прекалено скъпо. Изгодните екземпляри от първи собственик – търсенето им е като на игла в купа сено. И ако не искате неприятни изненади, трябва да откриете автомобил, който поне е издържал наскоро техническия преглед на TÜV… 

 

Британец веселяк

При качването във Freelander незапознатите първо се стряскат. Да, оборудването в стила на 90-те години в ментовозелен цвят изисква време за свикване. Но добрият старт на 1,8-литровия бензинов двигател и останалите 1,5 години TÜV ни допадат веднага. Освен това Land Rover се движи стабилно по курса си, поддръжката му не е скъпа. Freelander се справя професионално със заснежените склонове благодарение на асистента при спускане Hill descent control, а през лятото се превръща в кабриолет с демонтиращия се твърд покрив. Всичко функционира, притесняват ни единствено тропащото предно окачване и влагата в багажника. Но при цената от 4900 лева все ще ви останат достатъчно пари за дребни ремонти.

Land Rover Freelander 1.8
Производство 2000 г.
197 000 км
4900 лева

Извод: много таланти на добра цена – но недостатъците трябва да бъдат отстранени.

Хрупкавият лайфстайл товарач

Кой е казал, че една кола с двойно задвижване трябва да е винаги високопроходима? Дори и нормален лек автомобил като тази синя Mazda 6 Sport 2.3 4WD Kombi, която чака новия си собственик в Хамбург, може да бъде оборудвана с 4 задвижващи колела. И доста лукс на борда. Автоматична трансмисия, ксенонови фарове, музикална система Bose, 17-цолови алуминиеви джанти, навигационна система, автопилот и много други. Благодарение на мощността от 163 к.с. няма да имате никакви проблеми при пътуването си към ски курортите. Досадното е, че при красивата Mazda 6 за пръв път имаше проблеми с ръждата. И при нашия екземпляр арките на задните калници са корозирали, скъпият ремонт е неизбежен. Освен това задната колона на покрива е изкривена грозно. Но продавачът е сговорчив, обещава нов печат от TÜV при сключване на сделка.

MAZDA 6 Sport 2.3 4WD
Производство 2003 г.
155 000 км
5490 лева

Извод: луксозно комби с върхово оборудване.

Забравеният италианец

В обявата пише „Има някои визуални недостатъци“. Но след като минахме покрай катастрофирал Golf, Toyota със спаднали гуми и изгнила баничарка и видяхме покритото с дебел слой есенна шума Pajero Pinin, ние се запитахме дали това наистина е подходящият автомобил. Тапицериите на седалките са скъсани и изглеждат мазни. Стъклоповдигачите липсват. Вдлъбнатини и ръжда по цялата каросерия. Естествено, 1,8-литровият четирицилиндров двигател със 114 к.с. не може да бъде стартиран. За сметка на това алармената инсталация вие жално. Навремето малкото Pajero се произвеждаше в Италия от Pininfarina като конкурент на Toyota RAV 4. И ако някога е излъчвало италианска елегантност, тя се е загубила някъде по пътя от Камбиано до Хамбург. За автомобил в това състояние 6300 лева са прекалено много.

Mitsubishi Pajero Pinin 1.8
Производство 2005 г.
225 000 км
6300 лева

Извод: износен японски „италианец“. Само за професионални автомонтьори.

Скромният майстор

Сребристо Subaru Legacy с базово оборудва-не – не звучи ли като мечтата на автомобилните фенове? Това е най-препоръчителното превозно средство от тази селекция. Да, около скромния автомобил няма тълпи от купувачи, но старите майстори на двойното задвижване от Subaru от години тихо и ненатрапчиво предлагат върхово качество и трупат доволни клиенти. А когато огледате този екземпляр от 1996 година, ще разберете защо е така. Боксерният двигател стартира веднага и ръмжи харизматично. Като изключим няколко малки драскотини и първите пъпчици ръжда по арките на калниците, каросерията е чудесна. Безупречният интериор сякаш е на автомобил на една година. Получавате и автоматична трансмисия, климатична инсталация и теглич. Но автомобилът трябва да мине преглед пред TÜV. И ако тестовото шофиране потвърди нашите визуални впечатления, то това Subaru е нашият фаворит.

Subaru Legacy 2.0 GL
Производство 1996 г.
150 000 км
2500 лева
Извод: поддържан таен талант за малко пари. Минавате TÜV и готово.

Уютна кучешка колиба

Стикерът отзад подсказва за хобито на предишния собственик. Wikipedia ни информира: „Германският брак е леко, пъргаво куче.“ А Jimny може да бъде германският брак сред високопроходимите автомобили. И след години съвместно ловуване мирише по същия начин. Двигателят, който трябва да е на 163 000 километра, стартира трудно и работи нестабилно, обвит в облак мазен дим. Задната седалка липсва, бронята е закрепена с тиксо. На задната колона има голяма вдлъбнатина. Докато е чакало стопанина си в колата, кучето се е забавлявало да дъвче предните седалки. Благодарение на високите си офроуд възможности и TÜV до април следващата година Jimny може и да е препоръчителен за алпийските райони през зимата. В това състояние то е типичен зимен автомобил – но само за един сезон експлоатация цената е твърде висока.

Suzuki Jimny 1.3
Производство 2000 г.
163 000 км
5290 лева

Извод: Jimny ще се нуждае от любов, за да преживее зимата.

С напредване на възрастта високопроходимите автомобили са все по-тежко експлоатирани, но често не получават достатъчно грижи. Поддържани екземпляри се намират трудно. Ако търсите изгодна оферта и държите на двойното задвижване, е по-добре да изберете лек автомобил с такова задвижване. Победителят в тази селекция напълно категорично е Subaru. Автомобил в добро състояние за 2500 лева. Пътуването до зимния курорт ще ви излезе по-евтино само с автобуса.

Още любопитни новини и тестове от света на автомобилите, може да намерите на сайта на нашите приятели от Auto Bild България.

 

 

 

 

 

 

Сбогом V10!