Jaguar F-Pace официално в България. Базовата цена на колата започва от 85 хил. лв. Може да се отключва с гумена гривна

Jaguar F-Pace официално в България. Базовата цена на колата започва от 85 хил. лв. Може да се отключва с гумена гривна
04 Feb 2016

DizzyRiders.bg присъства на родната премиера на първият SUV на Jaguar. Освен най-високата котка, в залата бе представена и цялата гама на марката, като почти в ъгъла блестеше и нещо, което на практика не се вижда по пътищата, при това не само по нашите, ами и из Европа - оригинален екземпляр Jaguar E-type, една от най-красивите и напредничави коли за времето си.

Но към първия SUV на Jaguar. Колата е изградена от 80% алуминии, което го прави най-... алуминиевия Jaguar. Показателно е, че модификацията с 2-литров дизелов мотор, 180 к.с., ръчни скорости и задно предаване (йеп, има и версия без двойно, но пък със спортното задно), тежи едва 1660 кг. Или точно колкото червеният F-Type V8 R, който може да видите на снимка долу. Да, F е с огромен 5-литров V8 и автомат, но все пак колата представлява алуминиево спортно купе, с две врати и две. Епично при това, но темата е друга.

За разлика от LR Disco Sport и Range Rover Evoque обаче, F-Pace запазва добрата стара практика с надлъжно разположен мотор и задно или AWD предаване. Тоест, колата може да бъде по-спортна като усещане от другите два модела. Особено ако въпросният надлъжен мотор е 3-литровият компресорен бензинов V6, познат от F-Type и компания, който идва само с 8-ст. автомат, двойно предаване и 380 к.с.

Най-мощният F-Pace (380 к.с.) ускорява от 0-100 км/ч за 5,5 сек и е ограничен на 250 км/ч. Под него в бензиновата гама седи 340-конната версия на същия мотор, а базовият ненафтов вариант предлага 240 коня от 2-литров 4-цилиндров агрегат. Той може да се поръча както с AWD, така и само със задно предаване. Дизелите са два: 2-литров със 180 к.с. и 3-литров V6 със 300 к.с. и мнооого приятните 700 Нм. Топ нафтовата версия вдига сто за 6,2 сек и спира да ускорява при 242 км/ч.

Колко струва новият Jag F-Pace? Най-достъпен е в 20d версията със задно и 6-степенна механична кутия - 85 070 лв., което e с 15 хил. повече от един 150-конен Range Evoque (180-конният бейби Range започва от 80; цените на LR Disco Sport са идентични с тези на Evoque). Най-скъпият? Двойно, 168 700 за 3-литровия компресорен V6, в изпълнението First Edition обаче. Без съмнение най-продаван ще бъде 2-литровият нафтов агрегат, в спецификация около 100-те хилки.

А, щях да забравя. На една от снимките може да видите и гривната наречена Activity Key. Тя е опция за 701 лв. и играе ролята на умен ключ – потупвате J буквата на задния капак и колата се отключва. Скоро Jag ще пуснат и апликация за Apple Watch, с която също ще може да се отваря F-Pace. Плюсът на Activity Key е обаче, че гумената лента не съдържа батерия и е абсолютно водоустойчива. Това е и идеята, да може хората да плуват с нея, без да мислят за ключа в джоба.

 

 

 

Много практичен и интересен!