BMW M2 – новият автомобил за сигурност в MotoGP

BMW M2 – новият автомобил за сигурност в MotoGP
10 Feb 2016

Новото BMW M2 беше представено през януари 2016 г. Сега инженерите от Мюнхен са модифицирали един екземпляр от модела за кола на сигурността в MotoGP. След M6 Gran Coupé за сезон 2013 и две M4 Coupé (2014 и 2015 г.) за 2016-а „двойката” беше избрана като най-новата М-ка в ролята на Safety Car.

В BMW M са инвестирали десет седмици ръчен труд при подготовката на М2. Някои части по колата, като колоувърите или клапите в ауспуха, могат да бъдат поръчани и от обикновените клиенти, защото са част от гамата аксесоари M Performance.

За атрактивната визия на белия автомобил за сигурност в познатите М-цветове се грижат фолирането и златните акценти. Ексклузивно за униката са направени изключително тънките сигнални светлини на покрива, както и сините и червените LED-ове в предната и задната част на М2. За по-добро аеродинамично притискане в BMW са разработили карбоново антикрило, инспирирано от M4 GTS. „Един етаж по-надолу” е поставен карбонов дифузьор, който е стандартна част от програмата M Performance. Ауспуховата система с клапи и четири тръби също е от тази програма, но е модифицирана специално за колата в мотошампионата посредством премахване на катализатора и гърнетата. Предният сплитер и карбоновите „остриета” са новост за предната част, както и черните „бъбреци”. Впечатление правят и амортисьорите с навити пружини, както и карбоновите капаци на огледалата.

Специално за пистата BMW дава на M2 Safety Car карбонови спирачки, каквито не могат да бъдат поръчани за серийния модел. Клиентите нямат достъп и до осигурителните ключалки на двигателния капак. С цел намаляване на теглото задната седалка е демонтирана, а за висока сигурност е поставен ролкейдж. Клетката се връзва визуално със златните джанти, „обути” в полусликове. Специалният пожарогасител и седалките Recaro с 5-точкови колани дават на М2 истинския чар на състезателен автомобил. Воланът M Performance не е изцяло облечен в алкантара – луксозната материя сега е само в точките за захват. Във вътрешното пространство доминират карбонът и алкантарата. Двигателят не е „пипан” и както досега развива 370 к.с. и до 500 Нм. Първата изява на BMW M2 MotoGP Safety Car ще бъде на 20-и март при откриването на сезона в Катар.

Още любопитни новини и тестове от света на автомобилите, може да намерите на сайта на нашите приятели от Auto Bild България.

 

 

Първородната Godzilla!