Jag D-type. Една от най-готините състезателни коли
Дизайнът е дело на Малкълм Сайър, чиито опит в самолетостроенето дава на D-type неговото невероятно излъчване. Изживяването да седите в него е доста близко до това да сте в самолетен кокпит. Шасито използва централна част направена от занитен алуминий, което е било напредничаво за времето си, с греда в средната част. Тя разделя отделението на пилота и пътника, а предната подрама е направена от алуминиеви тръби, захванати с болтове към монокока.
Двигателят на D-type също е наслада за очите и слуха. С обем от 3,4-литра, с два разпределителни вала, изработен от алуминий, за да се спести тегло, а мазането е със сух картер. Това му позволява да седи със 7,6 см по-ниско. Така се намалява и възможността от промяна на налягането на маслото при бързи завои. Захранването идва от три карбуратора Weber, достатъчни за мощност от 258 конски сили. D-type е една от малкото коли, които можете да разпознаете само по звука/
Независимото предно окачване е с двойни носачи, а отзад има по-твърдо и максимално опростено, с греда, избрано основно заради факта, че е по-подходящо за състезания по издръжливост. Друг аспект, с който от Jaguar са били напред, е използването на дискови спирачки. Това е иновация, която от Ferrari прилагат чак през 1958. В задната част са монтирани два гумени резервоара за гориво, с бърз достъп за зареждане отпред, от страната на пилота. По-късно е добавена перката, за да увеличи стабилността при висока скорост. През 1955 предната част е удължена, за да се подобри максималната скорост на колата, а алуминиевата подрама е заменена от стоманена.
От четирите коли, които стартират в Льо Ман през 1954, финишира само една. Тони Ролт и Ейдриън Хамилтън завършват на второ място след Ferrari 375 Plus. Проблеми със спирачките пречат на Стърлинг Мос и Питър Уокър и приключват състезанието и те приключват след 92 обиколки. Но Мос развива максимална скорост от почти 278 км/ч на правата „Мулсан“.
Победата идва през 1955, състезание, което е запомнено със смъртта на пилота на Mercedes - Пиер Левег и 83 зрители, отколкото с победата на Майк Хоторн и Айвър Бюб.