Pagani Huayra BC - 789 коня и 2,3 млн евро. Мега галерия


21 Feb 2016

Г-н Пагани никога не е правил бавни коли, още когато е работел с Lamborghini (през 80-те), да не говорим за периода след 99-та, когато маестрото показва и първия си личен сериен автомобил - Pagani Zonda C12. След серия от епични модификации на Zonda през годините, дойде и 2012, когато Хорацио започна производството на следващата сериозна стъпка в хиперавтомобилната еволюция - Huayra, с Mercedes-AMG V12, две турбини, активно аеро, 720 к.с. и 1000 Нм. Последва специалната 730 S (с толкова коня по-мощна), както и изданието, кръстено The King.

А ето, че преди броени дни, Pagani показаха най-новата и брутална Huayra, епохалната BC - инициалите на Бени Кайола, близък приятел на Хорацио и първият собственик на кола с неговата марка - която е още по-епична.

Автомобилът се задвижва от същия мотор, но пипнат да генерира 789 к.с. и 1098 Нм, които се стоварват на задните колела. Самите джанти APP също са нови, спестяват 9 кг от масата на колата, като заедно с по-леката титаниева изпускателна система (- 7,1 кг) и още по-специалния карбон (с 50% по-лек и с 20% по-здрав), правят BC със 132 кг по-лека. Това е уникално постижение за кола, която така или иначе е супер оптимизирана в това отношение.

Huayra BC тежи 1218 кг, което значи съотношение маса/мощност от 648 к.с./тон, тоест, по-добро от 530-те коня/тон на базов Veyron на Bugatti. Докато хиперколата на VW Group обаче е с двойно предаване, то Huayra BC е със задно, което изисква и доста специални гуми. От Pirelli са отговорили на тези изисквания със специалните P Zero Corsa, които имат в състава си 12 различни типа каучукови смески.

Техническа новост при BC е и 7-степенната трансмисия, която е механична, но с карбонов синхронизатор и хидравлично управление. Двойно по-бърза е от предходната (сменя за 75 милисекунди), като Пагани продължава да се придържа към еднодисковия съединител, защото тази конструкция е с 40% по-лека от DSG-тата.

Отвън? Резултатът от ъпгрейда е очевиден – агресивизация, която обаче има и чиста аеродинамична функция, изпипана с доказания партньор Dallara. Производството? Ограничено в едва 20 броя, всеки с цена от минимум 2,3 млн. евро. Която явно не е попречила на цялата серия да бъде предварително продадена.

Сбогом V10!