Тест на Opel Corsa EcoFlex 1.0


26 фев 2016

Колко ново е петото поколение на Corsa и как се усеща колата? Отговорът на първата част е: малко. И много. На втората, ще отговоря накрая

Давам направо. Когато моделът излизане през 2014, с тогавашните ми колеги обсъждахме, че Corsa MkV явно е по-скоро фейслифт, отколкото нов модел. И наистина, технически промените не изглеждаха много, същото междуосие, оттам и (почти) идентичното пространство в купето, същите 285 литра обем на багажника и доста идентичната с Corsa D странична линия.

Оообаче, реално, от старите форми за щанците, Opel продължава да използва само една - тази за панела на покрива. Всички останали метални и пластмасови части оформящи екстериора са различни, променени и нови, физиономията и задната част са освежени, гамата от двигатели е също е ъпдейдната, а списъкът с опциите набъбнал с полезни работи.

Усещането вътре в колата е като за скок през поколение. Не и без забележки обаче. Искаше ми се за корите на вратите да бе избрана по-гумирана пластмаса, а поставките за чаши да не са изнесени толкова назад, зад лоста на ръчната спирачка (реално по-удобни за седящите на втория ред). Друго нещо, което ме дразни, е това че символичната количка индикираща работата на парктроника, остава досадно дълго на IntelliLink дисплея, след като вече си е свършила работата. Това „постоянство“ на няколко пъти ме накара да мина през off/on операцията, за да достигна обратно песните си.

С тези изключения се изчерпват и недостатъците на Corsa. Инфотейнмът системата разчита бързо флашки, намира телефона лесно, работата с нея е интуитивна, а графиките са съвсем прилични. По-важното обаче е как се усеща при каране, возене, при самото управление. Ами, усеща се адски зряла. Усеща се, като Astra (предходната; все още не съм карал новата), което е един от най-големите комплименти, които може да получи малка кола. Този, че се се усеща като по-голяма, във всичките добри аспекти на смисъла. И „зряла“ наистина е думата, която най-точно характеризира Corsa D.

Corsa изолира купето от външните шумове и неравности, като кола от по-висок клас, държи се сериозно и вече не е по-нискокласовата алтернатива на Astra, колкото по-скоро вариант, обединяващ неините добродетели в по-малка опаковка.

Приятна изненада за мен бе двигателят. Тестовата кола се задвижва от най-малкият от гамата (като обем, не и като мощност; под него са атмосферните 1.2 и 1.4 със 70 и 75 к.с.) 3-цилиндров, 999-кубиков мотор с 90 к.с. и 170 Нм. Агрегатът въобще не се усеща, като трибутален и работи необичайно тихо и спокойно за подобен тип. Това се дължи, както на допълнителния балансиращ вал, така и на добрата шумоизолация на отсека. Магистрала, криуз контрол на 140 км/ч и пътуването почти не се различава от това в 4-цилиндрова Astra, нито по шумов фон, нито по осцилации на купето. Седалките също са силна страна на Corsa, стегнати, щедро оразмерени и удобни за дълго седене в тях. Corsa се чувства комфортно и извън града.

И накрая, какво да очакваме в близко бъдеще при модела? Фейслифт в стил Astra K разбира се, с който може да видим и LED фарове (макар и на дали матрични при Corsa), както и още благини от по-големия модел, които съвсем да скъсят дистанцията помежду им. Вероятно ще разберем до края на новата година.

Текст и фотография: Иван Монев

Коментари
  • 토토사이트
    스폰서여자연예인 대포동미사일 신재은누드 연금복권당첨번호확인 고흥나로호우주센터 알라딘노하우 메이저갤러리 메이저놀이터순위 네임드사다리양방 먹튀없는 안전놀이터 The recommendations of the safest 메이저갤러리 Sat site in Korea, 스포츠토토 which the major galleries inform you, 메이저놀이터 promises only one recommendation of a genuine safe playground that is rich and devoid of anything. 토토사이트 Among the Toto sites in Korea, 놀이터추천 the list of major sites provided by the top 1 percent safe playground recommendation 안전놀이터 experts will provide you with a playground recommendation that you can trust without fail.
Коментирай

Sending ...