Защо последното? Ами, защото съвсем наскоро Porsche турбинира цялата гама на 911 (поколение 991), като само GT3 и GT3 RS останаха атмосферки. Не, че Carrera, Carrera S и компания не са истински, но когато говорим за истински автомобил, за истинско шофиране, говорим за атмосферен мотор и ръчни скорости.
Погледнете на Porsche 911 R, като на 911 GT3 RS, преоблечено в одеждите на обикновено 911, и благословено с ръчна скоростна кутия (дааааааааааааа!), каквато няма дори и в най-пистово насоченото... 911 GT3 RS. Сравнително скромна визия, двигател от RS и 6-степенна ръч-ка. Фенове на Porsche, започнете да плачете от радост и тъга, сега!
Да, 911 R взаимства 4-литровия си плосък шестак директно от GT3 RS, който генерира блажените и напълно натурални 500 к.с. и 460 Нм, въртящи задните колела, през 6-степенна ръчна скоростна кутия, вместо през 7-ст. PDK. Колата дори може да се купи с въздух, вместо с навигация на централната конзола, за да бъде по-лека.
Масата на 911 R е едва 1370 кг, което е с 50 по-малко от GT3 RS. Калниците и предният капак са изработени от карбон, а покривният панел от магнезии. Задното стъкло и малките странични парчета пък са направени от пластмаса, а олекването се дължи и на липсата на задна седалка. Климатикът, стереото и навигацията остават нежелано тежки опции.
За добрата маса помагат и серийните керамични спирачни дискове, който са с размер 410 мм отпред и 390 мм отзад. Освен, че са по-леки, керамичните „пици“ и не познават думата „умора“, като продължават да работят дори след като накладките лумнат в пламъци.
Динамиката? Ускорение от спряло положение до 100 км/ч за 3,8 сек и 323 км/ч максимална скорост. За щастие и съжаление, Porsche ще произведе едва 991 броя от 911 R, което ще го превърне в едно от най-търсените колекционерски коли не само от поколение 991. Истинско Porsche, във всяко едно отношение.