Дами и господа, това е най-новият Scenic на Renault, марката с най-голям опит в този клас

Дами и господа, това е най-новият Scenic на Renault, марката с най-голям опит в този клас
04 Mar 2016

В сравнение с предшественика си, новият Scenic е пораснал – с 13 мм във височина, 40 – в просвет, 40 – в дължина и 32 – в междуосие. Верен на своята ДНК, моделът извежда до нови нива гъвкавостта, която изкова успеха на предишните поколения, за да улесни още повече ежедневното шофиране чрез добавянето на системата One Touch Folding за задните седалки. Междувременно, в допълнение към всеобхватния списък от системи за подпомагане на водача, Scenic е единственият компактен MPV, оборудван стандартно с AEBS (Active Emergency Braking System) със засичане на пешеходци.

Scenic разчита на характеристики, които по-често се свързват с модели от горния сегмент, като технологията MULTI-SENSE, R-LINK 2 с 8,7-инчов екран и цветен head-up дисплей. Четвъртото поколение на модела се предлага и с електрифицирано дизелово-електрическо задвижване Hybrid Assist. Новият Grand Scenic ще бъде показан в края на пролетта и ще влезе в продажба в Европа преди края на годината.

Конфигурацията на изчистеното арматурно табло е ориентирана повече към водача в сравнение със Scеnic 3. Защитено от извита козирка, арматурното табло е позиционирано точно в зрителното поле на водача и включва цветен head-up дисплей. Предлагащият се като опция голям фиксиран панорамен покрив не налага монтирането на централна подпора, осигурявайки по този начин възможността пътниците да се наслаждават на още по-светла кабина.

Плъзгащата се централна конзола позволява на водача да конфигурира кокпита според своите желания:

Когато централната конзола е в предна позиция, тя се подпъхва под голям вертикален дисплей (портрет формат), за да оформи едно цяло, създавайки за водача усещане за кокпит на седан, който обаче се радва на висока позиция на седене, свързвана с MPV-моделите.
Когато централната конзола е в най-задна позиция, новият SCENIC предлага по-открита конфигурация, която може да се сподели между водача и другите пътници в автомобила.
Багажникът е с увеличен до 572 л обем, а основна екстра в интериора е чекмеджето Easy Life, друга характеристика, взета от новия Espace, е разположено пред предното пътническо място и предлага обем от 11,5 л за съхранение на вещи. Отзад новият Scenic е оборудван с интелигентни Easy Life сгъващи се масички, идеални за ползване от семейства по време на дълги пътувания. Те се отварят, за да разкрият малко отделение за съхранение, което може да побере мобилен телефон, гейм конзола или евентуално цветни моливи, като едновременно с това е възможно за масичката да бъдат закачени таблети с различни размери.

Новият SCENIC предлага шест дизелови и две бензинови моторизации:

Energy dCi 95 с 6-степенна механична скоростна кутия
Energy dCi 110 с 6-степенна механична скоростна кутия
Energy dCi 110 Hybrid Assist с 6-степенна механична скоростна кутия
Energy dCi 110 с EDC (Efficient Dual Clutch) 7-степенна автоматична трансмисия
Energy dCi 130 с 6-степенна механична скоростна кутия
Energy dCi 160 с EDC (Efficient Dual Clutch) 6-степенна автоматична трансмисия
Energy TCe 115 с 6-степенна механична скоростна кутия
Energy TCe 130 с 6-степенна механична скоростна кутия

Още любопитни новини и тестове от света на автомобилите, може да намерите на сайта на нашите приятели от Auto Bild България.

 

Сбогом V10!