DizzyRiders.bg : Top 10 на най-готините коли за последното десетилетие. МЕГА ГАЛЕРИЯ!

DizzyRiders.bg : Top 10 на най-готините коли за последното десетилетие. МЕГА ГАЛЕРИЯ!
06 Mar 2016

Първоначално мислехме класацията да е за най-красивите коли в момента. После решихме да я модифицираме „за последните десет години“, защото иначе щяхме да пропуснем автомобили, които не го заслужават. Накрая обаче стигнахме до финалното решение класацията да излиза с една-две години от десетката, и да включи и коли не толкова еднозначно красиви, колкото готини.

Та, това е нашата „DizzyRiders.bg: Top 10 на най-готините коли за последното десетилетие“, с по няколко снимки на позиция и кратко обяснение защо всяка кола е тук. Разбира се, една „Top 10” може да побере не повече от... десет позиции, така че чувствайте се свободни да коментирате, както коя друга кола би трябвало да присъства тук, така и защо не ви допада някоя от наличните. А те са:

 

 

10. Maserati GranTurismo Sport (2009)

Това е Sport модификацията на GT, излязла незначително по-късно от базовата кола. Защо е тук? Ами, защото моделът продължава да бъде един от най-готините GT купета (а и кабриолети - версията GranCabrio). Страхотен италиански дизайн, V8 атмосферен мотор, който - благодарение и на изпускателната система - е един от най-яко звучащите в момента, кормилното управление продължава да бъде хидравлично и... погледнете го, стил и харизма до тавана. Искаме го в черно. Така и хромирания тризъбец изпъква повече.

 

 

9. Aston Martin DB9 (2009)

Може би най-красивият и чист Aston за последното десетилетие. Актуалният DB9 GT също е много готино возило, но по-облите фарове на DB9 MkI и неговата по-скромна визия, го правят това, което е - стилна, красива машина. Има си и атмосферен 6-литров V12, все по-рядка порода мотори, вратите му се отварят леко нагоре, а в дизайна му няма нищо излишно. От днешна гледна точка джантите леко малеят, но колата остава страхотна. Купе за джентълмени.

 

 

8. Ferrari LaFerrari (2013)

Хипер моделът на Ferrari, който носи глупаво име и е ужасно бърз. Може би всеобщото възприятие, че всички коли на марката са красиви е грешно, но LaFerrari успява да бъде доста елегантно и дори красиво (най-вече отпред), въпреки сериозната си хибридна техника. Обикновено супер-хипер колите са доста обременени с функциите си, за да бъдат и красиви. Готини, яки, да, но красотата е друго нещо. Задницата остава масивна, но в Маранело определено са успели да създадат елегантно животно.

 

 

7. Lambo Gallardo LP560-4 (2013)

Една от последните версии на първото бейби Lambo, модел който превърна марката в доста по-масов производител, на фона на нейната дотогавашна история. LP560-4 е най-добре изглеждащото Gallardo, с остри линии, еволюция на първоначалния дизайн, до степен на неговото съвършенство. Супер изчистен, вече с „Y“ мотиви в светлините, с уникално яки джанти и готин атмосферен V10. Бижу.

 

 

6. Merc SLR McLaren (2003)

Тринадесет години по-късно, тази кола продължава да изглежда модерна. И яка. С гигантски преден капак, нос в стил F1, странични „акула“ хриле, адски къса задница и с 5,5-литров компресорен V8, който звучи, като Messerschmitt Bf 109. Един от първите автомобили със серийни керамични дискове, направен от McLaren, Merc SLR продължава да бъде адски бърз и за днешните стандарти, както и страхотно GT. Роудстърът е още по-рядък и без смущаващите за някой отварящи се нагоре врати.

 

 

5. Jaguar F-Type Coupe (2014)

Кола, която Jag отдавна трябваше да направят. По-добре късно обаче. Може би най-красивото купе на пазара в момента, кола с душа, с адски секси задница и с абсурден 5-литров V8 с 575 коня, в най-мощната си SVR версия. Секс на колела, най-шумният сериен ауспух и емблема с озъбен ягуар - какво повече ви трябва? Автомобил-събитие, който вдигна сериозно реномето на Jag. Мечта.

 

 

4. Singer Porsche 911 (2012)

Непозната марка? Singer са калифорнийци, които взимат класическо 911 и го ъпдейтват по вируозен начин, до това което виждате на снимките. Умопомрачителни детайли, карбонови панели на каросерията, модифицирани оригинални мотори, стил без граници. Цената обаче е безбожна, зависи, но не е по малко от 300 000 долара, само за модификациите. Оригиналът идва от вас. Или те ще ви намерят, не е нужно да го мислите. Заслужава си всеки долар. Епична.

 

 

3. Alfa Romeo 8C Competizione (2007)

Чиста форма на изкуство. Кола, която е изкуство. Най-красивото купе от x време насам, една от най-красивите коли в съвременната автомобилна история. Няма ъгъл или перспектива, от която 8C Competizione да не изглежда епично. Техниката? Карбонова вана дело на Dallara и 4,7 V8 с произход Ferrari - добра рецепта, която не прави Alfa 8C първенец на пистата. На кой му пука обаче, като изглежда по този начин. Жалко, че я има едва в 500 броя, заедно с кабриото.

 

 

2. BMW i8 (2014)

Определено бъдещето на спортните коли. Лепен карбон, супер сериозна диета, 3-цилиндров мотор от MINI Cooper… (да!) и ел. задвижване, превръщащо го в истинско 367-конно спортно купе. Визията? Извънземна. Радикално различна от всичко останало на пътя. BMW заслужават похвала, както за техническото изпълнение, така и заради нюха и смелостта да пуснат такава кола в серийно производство. Истинска иновация, революция. Респект.

 

 

1. Porsche Carrera GT (2004)

Трудно е да се постави кола на първо място, но заради историята си, и заради това което е, Carrera GT заслужава да бъде на първо място. По наше мнение GT изглежда по-добре и от донякъде наследяващото я 918 Spyder, а технически колата е по-скоро изготвена за пистата. Проект номер 980 е трябвало да бъде чисто състезателен, в последствие Porsche се отказват от идеята, а след като Cayenne прави фурор и марката печели доста пари, решават все пак да направят колата, но този път за шосейна употреба. Състезателните гени обаче личат - адски тежък съединител - Carerra GT е ръчка, с лост завършващ с дървена топла, почит към корковия лост на легендата 917 - и 5,7-литров атмосферен V10, който звучи НЕ-ВЕ-РО-ЯТ-НО. Три и шест до сто, задно предаване, над 600 коня, GT не е за всеки. Ръчно направена в Лайпциг, изцяло карбонова вана и спомагателни рами, керамични спирачки, GT е изключително високотехнологично возило, същевременно изглежда адски чисто. Изключително рядка, почти нищожен шанс за срещане на улицата, но за щастие си имаме и в България.

Най-достъпният пикап у нас?