Над 400 к.с. за E 43 AMG
Новият E-клас тъкмо беше пуснат в продажба, а от Mercedes-AMG вече са готови с първата Perfomance-версия на модела. Е 43 е новата топмодификация на W213 – поне до момента, в който не се появи Е 63. За Е 43 3-литровият V6-агрегат е преработен още веднъж. Докато в С43 и SLC43 битурбо моторът развива 367 к.с., сега нови турбини, работещи на 1,1 бара, осигуряват 34 допълнителни конски сили. Благодарение на серийно двойно задвижване (разпределение 31:69 отпред и отзад) генериращият 401 „коня“ Е 43 ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,6 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. Максималният въртящ момент от 520 Нм по данни на Mercedes е наличен още при 2500 об/мин. Трансмисията 9G-Tronic също е модифицирана и сега превключва по-бързо. За по-спортното пътно поведение се грижи специално спортно окачване, разработено на база на въздушното.
Визуално Е 43 се отличава от своите „редови“ събратя. Отпред суперпотентният Е-клас от Афалтербах има по-големи въздухозаборници, нова решетка с много хром и фин AMG-надпис. Две хромирани ауспухови тръби и дифузьор са отличителните черти в задната част на спортния Benz. Джантите са 19-цолови, като опция могат да бъдат поръчани и „20-ки“, при това в два цвята. Седалките трябва да осигуряват по-добра странична опора, а специалният характер на модела е подчертан от червения цвят на шевовете по тапицерията и предпазните колани. От септември 2016 г. новият Е-клас с 401 „коня“ ще бъде при дилърите.
Още любопитни новини и тестове от света на автомобилите, може да намерите на сайта на нашите приятели от Auto Bild България.