Toyota Celica за Марс. И връзката с Group B

Toyota Celica за Марс. И връзката с Group B
18 мар 2016

Не само, че има връзка, а и мъж на име Юха Канкунен, e управлявал RA64 Toyota Celicа, в най-чаровния и извратен клас, някога съществувал в моторните спортове. Колата от снимките?Wannabe, но много добро.

Това бяло офроуд купе не е рожба на Group B или Група B (или пък „Група Б“, зависи от вас), което не му пречи да бъде готино. Не много хора са наясно, че Toyota въобще е вилняла по откачените етапи, най-вече поради дебелата сянка на големите Audi S1, Lancia Delta, Peugeot 205 и компания. А и рядко виждамеCelica в подобно амплоа – тук може да се сетим за Ел Матадор; той обаче летя с по-нова кола -, а тази ръбата RA64 определено грабва окото.

Автомобилът е преработен от стандартна А60-ка, като моторът също е запазен стокв – 22RE, награден само с K&N филтър. Човекът направил конвересията, Джон (който кара в NASA National Rally Championship, сериозно…), споделя пред StanceWorks, че в моторните спортове издръжливостта е ключов фактор. Което е довело го до решението да запази заводския вид на 2,4-литровата редова четворка.

Също от съображения за здравина, Джон инсталира задна ос от… Toyota ван, модел осемдесет и някоя си (главно заради ширината си), а също и диф с ограничено приплъзване от Supra. Любопитна комбинация от части. Окачването е най-пипано: въпросната задна ос е прикачена с четириточкова схема, двуинчови спеусъри, както основни са 10- инчовите Fox амортисьори, с преливници. Отпред? Bilstein парчета, удължени A-рамена и още няколко кофи с части, които рискувам да объркам.

Всъщност, именно предницата е най-сериозно променената секция. Оригиналната Celica MkIII идва с изскачащи фарове, което обаче от една страна е по-тежко и сложно решение (тоест, неподходящо за рали) и най-вече, Джон е искал да доближи излъчването близо до това на 1985 Toyota Celica TwinCam Turbo, колата на Канкунен, която също е със статична физиономия. Получило се е доста убедително возило.

Текст: Иван Монев

 

Коментирай

Sending ...