Мощен, стилен и красив. Krakenhead Customs 1981 Kawasaki KZ1000

Мощен, стилен и красив. Krakenhead Customs 1981 Kawasaki KZ1000
05 Apr 2016

Резултатът е прекрасен, особено за байк намерен в барака в Словения. Kawasaki KZ1000 се счита за бащата на модерния супербайкове и е бил най-бързият мотоциклет за времето си, а този конкретно – открит в много тежко състояние, изоставен несправедливо. Лоши следзаводски заварки, люпещи се хром и боя, както и адаптации за съвместимост с някои... земеделски приставки. Собственикът на мотора в Словения все пак е бил винар.

При закупуването на байка, двигателят и трансмисията се оказват учудващо добри, за разлика от всичко останало. Списъкът с подменените части е безкраен. Болтове от неръждаема стомана, лагери на рамката, пичовете от Krankenhead дори поцинковат пружините и болтовете на карбураторите. Електрическата инсталация също е изцяло нова.

Каквото е и задното окачване. Индивидуално изработено алуминиево рамо отзад, система с единичен шок Showa, напълно регулируем, а отпред обърната вилка Kayaba. BEHR 17-инчови алуминиеви колела със спици и гуми Pirelli Phantom Sportscomp, за да бъде класиката пълна.

Спирачките? Лостови цилиндри от Brembo горе, а долу, отпред, Tokico 6-бутални апарати и един 320-милиметров ротор. Отзад дискът е по-малък, стискан от двубутално Brembo. Изпускателната система? Четири-в-две схема, изработена от нулата в ателието на словенците, от неръждавейка с марка 312. Звукът на тази машинка би следвало да е блажен.

Рок и Лука, пичовете виновни за този як байк, също са подсилили рамата, като са модифицирали допълнителното парче отзад. Фарът е изключителен детайл, който заслужава специално внимание. В него е интегриран дигитално-аналогов уред, както и информационните диодни светлини.

Мотоциклет, базиран на легендарна машина, претворен с модерни компоненти и тежащ значително по-малко от оригинала. Значително по-мощни спирачки, по-добро управление и изпълнение с любов. Звучи, като мечта, изглежда като такава и няма причина да не бъде.

Текст: Иван Монев



 

Сбогом V10!