Мартин Чой след „24-те часа на Льо Ман“: „Психиката ми помогна..., тичах 500-600 метра, като ненормален с мотора, а на самия питлейн щях да припадна. Толкова бях изчерпан!“

 Мартин Чой след „24-те часа на Льо Ман“: „Психиката ми помогна..., тичах 500-600 метра, като ненормален с мотора, а на самия питлейн щях да припадна. Толкова бях изчерпан!“
12 апр 2016

Мартин Чой, пилот на EKO Racing и IVR BMW Motorrad Central and Southeastern Europe, ще има нов съотборник още от следващия кръг на световния ендюрънс шампионат, разкри самият той при пристигането на летище „София“ след героичното завършване на най-тежкия кръг в календара - 24 часа на Льо Ман.

Българинът сподели впечатленията си от състезанието във Франция и говори за трудностите през денонощието на пистата, а освен това обяви, че ще кара заедно с пилота от MotoGP - Лукаш Пешек. Това ще се случи на 12-те часа на Портимао на 10-11 юни, като прякото предаване от състезанието ще бъде излъчвано в ефира на Евроспорт.

Чой сътвори истински подвиг по време на състезанието „24-те часа на Льо Манн“ и изпълни отборната цел, след като видя карирания флаг в неделя следобед, въпреки че кара на обезболяващи медикаменти. Останал единствен пилот за BMW за близо 15 часа, българинът изцеди силите си докрай, но докара мотора до финалната права.

„Наистина съм много уморен. Днес сутринта тялото ми беше тотално изцедено, но съм щастлив и все още ме държи еуфорията. Радвам се, че успях да свърша това, което се искаше от мен. От отбора бяха изключително доволни, особено на самия финал. Вдигаха ме във въздуха, радваха се всички, а това трябва да се види и не може да се обясни с думи. Това доказва, че „24 часа на Льо Ман“ е почти невъзможно да се завърши дори с двама. А и метеорологичните условия бяха ужасни, имаше и мъгла, но куриозът дойде другаде. След 23 часа работа като магарета, 10 минути преди финала електрониката получи повреда и тичах 500-600 метра като ненормален с мотора, а на самия питлейн щях да припадна. Толкова бях изчерпан! Всички обаче излязоха на питлейна и ме подкрепяха. Дори и другите механици, които чакаха своите състезатели. Това ми даде сили да стигна до бокса, където нашите механици бяха истински професионалисти и отстраниха повредата бързо. Върнах се на пистата една или две минути преди карирания флаг и успях да завърша“, заяви българският пилот на EKO Racing и IVR BMW Motorrad CSEU.

„Видях, че съм подготвен за много неща. Трудно е да се обясни това, което видяхме и преживяхме за 24 часа. Може би не бях подготвен психически за чак толкова тежко състезание, но след финиша всичко вече беше е наред. Надявам се в бъдеще да няма такива падания. На тренировките доказахме, че сме силни и конкурентни, бяхме и на около секунда от челната десетка. На следващото състезание ще има смяна и с нас ще кара Лукаш Пешек от MotoGP, който беше в другия отбор на BMW. Той е много силен състезател и го доказа във Франция, така че смятам, че в Портимао ще бъдем доста, доста силни. Надявам се само да имаме късмет и всичко ще бъде наред“, добави Мартин Чой.

„Още след падането на Прошеник помислихме, че по-лошо от ранно падане не може да се случи. Подготвихме се за най-лошото и го бях вкарал в главата си - да не се притеснявам, да не се изморявам психически и да бъда свеж. Но към 2-3 часа през нощта стана нула градуса и започна да вали, а тогава стана много тежко. Абстрахирах се и към 3:30-4 часа сутринта направих най-добрите времена като цяло“, продължи първият българин, взел участие в мотоциклетното издание на „24-те часа на Льо Ман.“

Относно своите съотборници от състезанието, Чой каза: „Единият има счупен таз и счупена ръка на две места. Но той е добре и се възстановява в болницата в Париж. Има го това нещо в мотоспорта, особено в ендюрънса и „24-те часа на Льо Ман“. Пожелавам му бързо да се възстанови. Другият също е добре, въпреки че го нямаше през нощта, когато ми трябваше. Важното е това, че изпълнихме целта и аз бях там за финала, така че трябва да благодаря на всички“.

Източник: auto.offnews.bg

 

Коментирай

Sending ...