Made in Pernik: Trabant 601 RS
Оказва се, че Голлфсбург не ражда само летящи Golf-ове. Запознайте се с 220-конния Trabant 601 RS
Всъщност, пичовете от Спортен авто-мото клуб „Струма“ - хората създали тази синя фурия - казват, че „и 300 коня не са проблем“. В зависимост от настройките на 4-цилиндровия мотор и турбината. А, да, супер-Trabi си има и „охлювче“.
Trabant 601 RS се задвижва от италиански двигател с Fiat-ски корени, но модификациите му са с такъв обем, че ни мързи да ги изброяваме. Всъщност, не ни мързи, а просто не знаем нищо друго за мотора, освен казаното в горния абзац и че е изтръгнат от Fiat.
Знаем обаче, че бонбонено синята каросерия е Trabant-ска само по форма: всичките й панели са изработени от карбон, освен капака на багажника, оставен от пернишките майстори, като автентична препратка към оригиналното двутактово кашонче. Злите му очички пък светят с ксенонов газ.
220+ конете обаче не са просто натикани с обувалка в количката, с мотивационното „Я да виим к'во че стане“, ами модификациите по шасито, спирачките и всичко останало, важно за движението, са премислени внимателно. Крещящо свидетелство за това са стоперите Brembo с 305-милиметрови дискове и на четирите колела.
Ами интериорът? Recaro седалки и квадратни метри телешка кожа, старателно съшити от тунинг ателието Kokonja. И понеже всички питат колко вдига? Ами, „над 240 км/ч“, като нямаме данни за ускорението, но вярваме, че ако питаме, ще получим отговор от сорта на „прилично“.
Текст: Иван Монев, източник: topgear.bg