Запознайте се с чисто новото Porsche 718 Cayman. Моторът е 2-лиров, мощността при S е 350 коня


25 Apr 2016

Беше въпрос на време, след като Porsche добавиха едно 718 пред означението Boxster, махайки и два цилиндъра, да направят същото и с купето Cayman. Тъкмо вчера (24.04) пуснахме материал за това дали 718 Boxster е по-добро от „чистия“ стар 6-цилиндров автомобил, а ето че вече имаме и Cayman със същите цифри. Нека го разгледаме.

Задвижването е същото като при открития 718 Boxster, като за Китай базовата кола генерира 250 к.с. За останалия свят входящата модификация е с 300 к.с., от своя 2-литров 4-цилиндров боксерен турбо мотор, а S-ката се движи с 2,5-литров агрегат и 350 коня. Що се отнася до показанията на въртящия момент, 2-литровата кола развива 310 Нм, а S версията 420. И двете са снабдени с VGT турбина (с променлива геометрия), която досега бе запазена само за 911 Turbo (като там са две такива).

 

Динамиката? Ами, със Sport Chrono Pack опцията – задължителна! - и PDK трансмисия, Porsche 718 Cayman удря стотака от място за 4,7 сек, като S-ката е с половин секунда по-бърза. Максималната скорост на първата кола е 275 км, а на по-мощната – 285 км/ч.

Спирането винаги е било нещо... важно и нещо, на което Porsche гледат доста сериозно. За целта базовия 718 Cayman е взел спирачната система на старата S-ка, с 330-милиметрови дискове за предната ос и 299 отзад. Новата S-ка пък от своя страна е свила спирачки от рафта с части на 911: отпред 4-бутални апарати и с 6 мм по-дебели дискове.

Окачването? Прецизни настройки и набор от стандартно и опционално оборудване, за максимален контрол. Допълнителният Sport Chrono Pack прави нещата още по-сериозни, а стъпката с избирането на PASM (Porsche Active Suspension Management) води до 10 мм по-ниска и поврътлива кола. PTV (Porsche Torque Vectoring) системата за векторно разпределение на въртящия момент прави оооощще сладки чудеса с управлението. Sport Chrono-то ви дава избор от настройки активиращи се от волана – Normal, Sport, Sport Plus и Individual.

И накрая, най-очевидните неща, промените отвън и отвътре. Ами, отвън изглежда точно така, както се очакваше, като 718 Boxster с фиксиран метален покрив, а отвътре, също вече наложените промени с волан в стил 918 Spyder, променени въздуховоди и т.н. PCM (Porsche Communication Management) системата вече идва с базовото ниво на оборудване, като колата идва в Европа към края на септември.

Сбогом V10!