Мотористите очакват промени в Застрахователния кодекс след Великден. Задължителните целогодишни ГО ще отпаднат

Мотористите очакват промени в Застрахователния кодекс след Великден. Задължителните целогодишни ГО ще отпаднат
27 апр 2016

На 13 април 2016 година пред българския парламент се състоя общонационален протестен митинг във връзка с новия Кодекс за Застраховането и по-конкретно, свързаните със задължителната застраховка „Гражданска отговорност“. Въпреки, че беше работна сряда, „жълтите павета“ почерняха от близо 3000 мотоциклета и мотоциклетисти от цялата страна, като поне половината бяха от провинцията. Присъстваха членове на над 35 мотоклуба, включително и стотици свободни фенове на двуколесните.

На този ден, обаче, клубната или друга подобна принадлежност не бяха важни. Важно беше това, че мотористите уважиха желанието на депутатите протестът да бъде по-скоро „събор” или добронамерен протестен митинг, който премина мирно, без да бъде блокирано движението и без да бъде нарушавано нормалното протичане на работния ден. Мотористите изразиха своята позиция, че не желаят да плащат целогодишна гражданска отговорност, защото не ползват превозните си средства през цялата календарна година и защото на практика през зимата в по-голямата част от страната няма условия за това. Мотористите доказаха, че не са „банда рокери”, а хора с професии, собствено мнение и граждански права Мотористите също показаха, че в България има мото-общност, която наред с множеството инициативи, в които участва, иска да бъде уважавана, а правата й зачитани, защото зад каските стоят „не донори, а хора”, хора със семейства, с деца, които подобно на другите участници в движението, искат да се приберат живи и здрави у дома.

Ден след протеста се състоя неформална среща между представители на излъчената от мотористите в цялата страна Контактна група и депутата Стефан Кенов, който заяви, че са проведени разговори с представители на повечето парламентарни групи и исканията за сключване на „срочни” застраховки ГО ще се случат!

Припомняме, че исканията на мотористите са за сключване на месечна, тримесечна, шестмесечна и деветмесечна застраховка „Гражданска отговорност”. Кенов увери, че най-вероятно няма да бъде одобрено единствено искането за сключване на месечна ГО, но за останалите периоди предложението е възприето и ще бъде гласувано като промяна в пленарна зала. Според депутата това ще се случи след Великденската ваканция.

На 18 април министър-председателят Бойко Борисов излезе със следния коментар: “Направи ли ви впечатление, че мотористите дойдоха на протеста с мотори за по 100 000 лв? Ами дрехите им? Само ботушите им струват 2000 лв. И тези хора, които носят ботуши за 3000 лв и имат мотори за 100 000 лв твърдят, че нямат 20 лв да си платят пълната винетка? Но карат по хубави пътища, карат по чудесни магистрали?”

За съжаление с това си изказване премиерът показа тотално неразбиране на засягащата мото общността проблематика, защото многократно представителите на мотористите от цялата страна, както пред Народно събрание, така и в медийни изяви, уточниха, че недоволството и несъгласието им е насочено към нормативно регламентираната периодика за сключване на застраховка ГО, а не относно размера й! Важно за мотористите е, че са будни и със самочувствие и готовност защитават и отстояват позициите си и несъгласието си срещу „облечени“ в законова форма несправедливости! Всеки моторист може да си плати целогодишно застраховка ГО, но защо да плащаш за евентуален застрахователен риск, когато след като не управляваш мотора си, този риск дори и теоретично не съществува! Освен това, къде са „чудесните магистрали”, както се изрази премиерът, също и прекрасните условия за целогодишно каране на мотоциклет? Защо всяка година, когато падне първият сняг, в столицата (например) е бедствено положение? И как при това положение мотоциклетите ще се карат целогодишно? Как ще се карат мотоциклети целогодишно в градове като Смолян, Велико Търново, Казанлък, Видин, Русе?

Като обобщение можем да кажем, че постигнатите договорености до момента удовлетворяват мотористите (като изключим коментара на премиера), но българската мото общност е обединена в позициите си, а нейните представители, излъчени в т.нар. Контактна група, няма да прекратят да представляват справедливите позиции на мотористите и да гонят общите мото интереси, докато не се приемат адекватни решения от българските политици, а и след това!

Източник: auto.offnews.bg, снимка: dizzyriders.bg

Коментирай

Sending ...