The Longest Drive – 17 000 км за 9 дни, с Porsche Cayenne. От Норвегия за Южна Африка. Посрещнахме ги в София


09 May 2016

Що за идея? Да караш от Нордкап – най-северната точка на Европа, до Иглен Нос, Южна Африка. Най-южната точка на континента, „целувката на двата океана“. Страхотна идея, епично приключение, опит за подобряване на рекорд.

Да, екипът от трима - Ян Калмар, инструктор на Porsche, Витолдас Милиус, автомобилен журналист, и Шоун Нейл, бивш автомобилен състезател – гони постижение от девет дни. Девет дни за над 17 000 км. Интересннно… Целта е да се подобри сегашното постижение от 9 дни, 4 часа и 8 минути. Доста амбициозно и доста яко.

Екипът ни посрещна „зебреното“ Porsche Cayenne Diesel на влизането му в София, където Калмар и компания наляха два свежи литра масло в 3-литровия мотор и полафиха с нас и колегите от TopGear България. „So far - so good“ бе един от коментарите на Ян, плюс „Засега сме напред с графика, но един проблем лесно може да ни върне назад“. Изказване на човек с доста опит, включващ и блъскане на зебра – първият опит на The Longest Drive бе през миналата година, но именно контактът с дивото животно прати всички усилия на екипа по дяволите. Засега обаче всичко е 6 и тримата изглеждат свежи, решителни и доволни. Истински пичове, които макар, че гонят часовника, с охота ни отделиха няколко от ценните си минутки.

Колата? Ами, стандартен дизелов Cayenne, който е получил няколко подобрения. Доста подобрения всъщност, но нищо по задвижването. Бяло-черната премяна е свидетелство за чувството за хумор на екипа, заради случката от миналата година, а тръбната конструкция отпред е предназначена именно за намаляване щетите от подобни срещи. Отпред са монтирани също и мощни LED светлини. Подът на колата предпазен с 8-милиметрови алуминиеви панели, а отгоре може да видите сателитната антена (черното кръгло нещо), която държи екипът на The Longest Drive в постоянна връзка със света. Що се отнася до горивото, екипът е монтирал допълнителен 120-литров резервоар за нафта, допълващ стандартния 100-литров, за да получат автономност от повече от 2500 км.

Вътре този Cayenne също е доста различен от обичайните. Отзад вози две резервни гуми, има хладилник за храната и напитките, а вместо втори ред седалки, отзад между шкафчетата и кутиите, е сместено нещо като легло с колани, за да може третият човек от екипажа да подремва, докато другите двама са заети с карането и навигацията. Последната става чрез огромния тъч пред дошофьорското място, който управлява голяма част от функциите на колата. Разбира се, кокпитът е предпазен и от метална клетка, за всеки случай. Ако ви е любопитно точно как изглежда автомобилът отвътре и какви са модификациите, Ян Калмар ще ви обясни в това видео.

Съветваме ви да хвърлите едно око и на официалния сайт на пичовете longestdrive.org, където може и да следите техния напредък в реално време, както и Facebook страницата им, където пък тримата са доста активни. Пожелаваме им успех, в това готино и малко откачено начинание! А вие разгледайте галерията, която заснехме при кратката ни среща и ескорт из главните пътни артерии на София.

Текст и фотография: Иван Монев

Супер симатяга!