4 турбини за новия супер дизел на BMW. Машината ще се вгражда в 750d xDrive и генерира 400 коня

  • 4 турбини за новия супер дизел на BMW. Машината ще се вгражда в 750d xDrive и генерира 400 коня 4 турбини за новия супер дизел на BMW. Машината ще се вгражда в 750d xDrive и генерира 400 коня
  • 4 турбини за новия супер дизел на BMW. Машината ще се вгражда в 750d xDrive и генерира 400 коня 4 турбини за новия супер дизел на BMW. Машината ще се вгражда в 750d xDrive и генерира 400 коня
  • 4 турбини за новия супер дизел на BMW. Машината ще се вгражда в 750d xDrive и генерира 400 коня 4 турбини за новия супер дизел на BMW. Машината ще се вгражда в 750d xDrive и генерира 400 коня

18 May 2016

Както биха казали някой, докъде се развиха технологиите. И продължават. Живеем в свят, в който имаме 3-литров нафтов редови шестак, който е също толкова мощен, колкото бе и е 5-литровия V8 на BMW M5 E39, появило се през 1998 г.

Баварците представиха новия си супер дизел, който ще се вгражда (първо) в новата Серия 7, под формата на 750d xDrive и 750Ld xDrive. Моторът е един от най-мощните автомобилни нафтови агрегати и най-мощният дизелов 6-цилиндров в света. Първо, защото определено ще го видим и в X5/X6, а защо не да слезе и в Серия 5.

Досега нафтовата черешка на баварците бе M Performance агрегатът първо видян в BMW M550d – 381 к.с. и 740 Нм -, който разчита на „едва“ три турбини. Новият “50d” получава още една, за да станат точно колкото при Bugatti Veyron, и за да избълва не по-малко от 400 к.с. и 760 Нм. С него двете коли ускоряват от 0-100 км/ч за 4,6 и 4,7 сек (дългата база), а официалният разход е… „между 5,9 и 5,7 л/100 км.“ Ле-ле!

Най-достъпният пикап у нас?