Volvo XC90 Т8 Twin Engine в гората. Първи впечатления и галерия от шведския топ модел
Имахме няколко часа с колата, за което време обаче успяхме да я караме градско, по магистрала, а също така и извън пътя, така че си направихме добри условия за бързи впечатления.
Какъв обаче е този автомобил? Ами, това е топ изпълнението на XC90, което се задвижва от 2-литров бензинов мотор с турбо и механичен компресор (да, с двете), както и от електромотор, за обща мощност от 408 к.с. и 640 Нм. Цифри придружени със заводски разход от 2,1 л/100 км и ускорение от 0-100 км/ч за 5,9 сек.
Очаквано, нашият разход не се доближи до тези 2,1 литра, но не сме и очаквали, при каране целящо да се запознаем с колата за максимално кратко време. Постигнахме около 7 на сто, а при спокойно каране сме убедени, че реалния разход може да се завърти около 6-те литра.
Но, как се усеща XC90? Доста изпипано. Oще с получаването на ключа облицован със същата кожа, каквато имате и в купето, става ясно, че шведите са се постарали. С новата кола те се целят директно в Mercedes, BMW и Range Rover, а плъгин хобридната техника им помага значително. Това, което прави най-силно впечатление обаче е интериорът, който е детайлно изпипан. Приятни материали, фина изработка, прекрасни метални детайли на озвучителната система Bowers & Wilkins (+6500 лв.) и… кристален скоростен лост. Да, селекторът за предавките е изработен от кристално стъкло, седи като парче лед, и е нещо което не може да видите никъде другаде. Усещането в купето е за скандинавски уют.
Как се кара обаче? Ами, отново към лостът. Приятен детайл е съпротивлението което оказва селекторът при избор на режим на кутията. Въпреки, че системата е чисто електронна, от Volvo са се постарали кристалът да се мести плътно и тежко, което създава впечатление за по-механично взаимодействие. Което е супер. Карахме XC90 в автоматичен режим, в който 5-метровият SUV сам преценяваше как да разполага с енергията си – бензинов мотор, ел. мотор -, като първият е включва почти неусетно. Да, може би при високи скорости се усеща леко напрежение в 2-литровия агрегат, но този нюанс е единствения, който може да ви наведе на мисълта, че отпред нямате 6-так или V8, защото електричеството компенсира слабостта му при потегляне. XC90 не е спортен автомобил, може да се движи бързо, но не обича бързите завой. То предразполага към безусилно плъзгане, нещо което прави прекрасно.
Колата върви безусилно и ви кара да се чувствате специално. Шумоизолацията е прекрасна, а в режим извън пътя, двойното предаване е достатъчно способно за повечето ситуации, в които някой някога ще вкара колата. Окачването е въздушно и позволява вдигане на каросерията на няколко нива. При средно неравен терен обаче е добре да се избере средното, тъй като (както при всяка кола с подобно окачване) при най-високата степен возията се втвърдява.
Колко струва? В най-мощното изпълнение T8 (колата на снимките) и топ оборудването Inscrption, Volvо искат 160 000 лв., което не са малко пари, но и сходни с тези, които ви искат от BMW, Merc и Range. Като XC90 е доста специален автомобил, с интериор който може да гледате с часове. Това е което можем да кажем от краткия ни допир с колата, като ви предлагаме и обилна галерия, с която да ви запознае с нея.
Фотография: Иван Монев