Indy 500, 1981: ужасяващата катастрофа на Дани Онгейс и колко напредна сигурността в моторните спортове. Дани не само оцелява, но и се качва в болида няколко месеца по-късно

  • Indy 500, 1981: ужасяващата катастрофа на Дани Онгейс и колко напредна сигурността в моторните спортове. Дани не само оцелява, но и се качва в болида няколко месеца по-късно Indy 500, 1981: ужасяващата катастрофа на Дани Онгейс и колко напредна сигурността в моторните спортове. Дани не само оцелява, но и се качва в болида няколко месеца по-късно
  • Indy 500, 1981: ужасяващата катастрофа на Дани Онгейс и колко напредна сигурността в моторните спортове. Дани не само оцелява, но и се качва в болида няколко месеца по-късно Indy 500, 1981: ужасяващата катастрофа на Дани Онгейс и колко напредна сигурността в моторните спортове. Дани не само оцелява, но и се качва в болида няколко месеца по-късно
  • Indy 500, 1981: ужасяващата катастрофа на Дани Онгейс и колко напредна сигурността в моторните спортове. Дани не само оцелява, но и се качва в болида няколко месеца по-късно Indy 500, 1981: ужасяващата катастрофа на Дани Онгейс и колко напредна сигурността в моторните спортове. Дани не само оцелява, но и се качва в болида няколко месеца по-късно
  • Indy 500, 1981: ужасяващата катастрофа на Дани Онгейс и колко напредна сигурността в моторните спортове. Дани не само оцелява, но и се качва в болида няколко месеца по-късно Indy 500, 1981: ужасяващата катастрофа на Дани Онгейс и колко напредна сигурността в моторните спортове. Дани не само оцелява, но и се качва в болида няколко месеца по-късно

25 May 2016

Принципно в DizzyRiders.bg избягваме да публикуваме каквито и да е брутални инциденти, било то под формата на снимки или клипове, както и вякакви новини с негативен заряд, но потенциал за популярност. Правим го защото искаме DizzyRiders.bg да носи изцяло положително настроение, дори и за сметка на т.н. вайръл.

В случая обаче си позволяваме да припомним този ужасяващ инцидент, по две причини: първата е, че Дани се отървава жив от този зловещ удар – в момента е на 74 години -, и втората – за да илюстрираме колко всъщност е напреднала сигурността в съвременните моторни спортове. Спомняте си и катастрофата на Алонсо от преди няколко месеца, от която той излезе абсолютно невредим, а кокпитът на болида му остана здрав.

През 1981 г. обаче колите далеч не бяха толкова здрави... Дани Онгейс удря стената, при което предната част на болида му се разпада, излагайки пилотът напълно отркит на пистата, докато задната част лумва в пламъци. Дани е в безсъзнание, с множество счупвания на окраката и ръката, както с разкъсване на диафрагмата.

Бързата намеса на спасителните екипи, както и доза късмет запазват живота на Онгейс. Той е опериран и се връща на пистата едва няколко месеца след жестокия удар. Случката е показателна както за опасностите в моторните спортове, както и за устойчивостта на болидите в наши дни, при които откъсването на цели секции от кокпита е нещо немислимо и почти невъзможно.

Най-достъпният пикап у нас?