MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW

  • MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW
  • MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW
  • MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW
  • MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW
  • MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW
  • MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW
  • MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW
  • MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW
  • MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW
  • MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW
  • MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW
  • MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW
  • MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW
  • MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW
  • MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW
  • MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW
  • MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW
  • MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW MINI преход из столицата и нейните покрайнини. Цел: тест на откритите Cooper S и JCW

02 Jun 2016

Компактен кабриолет с 231 к.с., това е MINI Cabrio John Cooper Works, най-малката опаковка на MINI, с най-мощно съдържание и без капак - с мек, сгъваем покрив, който може да се поръча и с бродирано британско знаме. Приятна опция.

Кефът от управлението, което дори от самите MINI сравняват с това при картинг всъщност е по-добро, защото говорим за каране в истинския свят и по истински асфалт -, плюс бонусът от липсата на таван. Малка кабрио бомбичка с 2-литров турбо мотор и 231 коня. Мммм.

Ние обаче прекарахме повече време с Cooper S версията, която е едно стъпало надолу в мощностно-престижната йерархия на MINI и, откровено казано, не много по-бавна кола от JCW. Отново с 2-литров турбо мотор, с 8-степенен автоматик (ръчката е по-яка, но ако карате всеки ден в София - автоматът моля, работи супер), двоен ауспух и също доста приятен саундтрак. Имаме 192 к.с. и ускорение до сто за около 7 сек., припукващ ауспух и възможно най-директното управление за кола с този калибър. В нито един момент не си казваш „Ехх, защо не е JCW“, а що се отнася до визията, MINI предлага пакети, които да превърнат всяко Cabrio в почти стопроцентово JCW, като визия.

Колата, която е на снимките - Cabrio Cooper S в Caribbean Aqua синьо -, има и опционален модул с уреди за налягането на маслото, турбото и хронометър, разположен над километража. На дали ще ви върши особено полезна работа, но изглежда яко, а и е повод за разговор с хората. Цялата кола е такава. Може да се кара всеки ден, без проблем, покривът е автоматичен - 16 секунди на операция, като единствения минус е ограничената видимост назад, при свален гюрук. Свитото покривало застава високо и скрива предните капаци на колите отзад.

Това неудобство при паркиране обаче може да се компенсира с камера за задно виждане, а активното оказване също е препоръчителна опция, която прави колата още по-приятна за ежедневно каране. Цената? Не е малка - Cabrio Cooper S започва от малко над 58 хил., а тестовата кола струва 83. Но, както са казали хората, кеф цена няма. Една от най-добрите за каране малки коли, вече е и без покрив. Чудно.

Текст и фотография: Иван Монев

 

Първородната Godzilla!