Мартин Чой отново блестящ! Шесто място и геройско каране в \'12-те часа на Портимао\'
Мартин Чой и неговите съотборници от BMW Motorrad CSEU завършиха на престижното шесто място в класирането на клас супербайк от световния ендюрънс шампионат, чийто втори кръг беше проведен в 12-часово състезание в Портимао, Португалия. Българинът, който кара за ЕКО Рейсинг, направи поредното геройство след самостоятелното завършване в Льо Ман, след като кара на Портимао със счупено ребро и съмнения за скъсани връзки в глезена.
След като падна лошо в първия завой на пистата по време на квалификационния манш, Чой беше приет за прегледи, но моментално се върна на пистата за вечерната петъчна тренировка. Той беше заявен на трета позиция за BMW Motorrad CSEU, за да има време да получи обезболяващи и да се състезава в събота следобед. Надпреварата старира чехът Лукаш Пешек, който започна добре и беше седми, но износи бързо задна гума и загуби системата за тракшън контрол, което свлече BMW Motorrad CSEU до 17-о място.
Втори на пистата излезе австриецът Роланд Реш, който затвърди позициите на отбора, който продължаваше да кара много балансирано с обиколки между 1:49 и 1:51 минути. Пешек смени Реш за второто си участие в състезанието, а Чой се появи след чеха и прекара 50 минути на пистата, в които завъртя 25 обиколки. Разликата на българина в най-добрата и най-лошата му беше малко над две секунди, каквато е и отборната цел на BMW Motorrad CSEU.
Появата на Чой позволи на Пешек и Реш да отпочинат и те се завърнаха със свежи сили, за да стигнат до челната десетка. Българинът записа и второ, този път по-кратко участие в състезанието, при което обаче болките се засилиха. В крайна сметка лекарите край трасето взеха решение, че счупеното ребро може да разкъса тъкани или органи, в следствие на което наложиха медицинска забрана на българина за участие.
BMW Motorrad CSEU, представян от Пешек и Реш до края, се представи достойно, завъртя 382 обиколки и спечели шесто място в клас супербайк и десето като цяло. Победител по особено драматичен начин пък стана GMT94 Yamaha, след като Давид Чека пое контрол над мотора във финалните час и половина, в които буквално отвя конкуренцията. В крайна сметка той завърши с 0.081 секунди преди шампионите от SERT, което довърши рядко вижданата в EWC драма в края.
Източник: sportal.bg