Kawasaki Z1000ST, с чистата цел да получи „характер и душа“. Цитира Стария завет...

  • Kawasaki Z1000ST, с чистата цел да получи „характер и душа“. Цитира Стария завет... Kawasaki Z1000ST, с чистата цел да получи „характер и душа“. Цитира Стария завет...
  • Kawasaki Z1000ST, с чистата цел да получи „характер и душа“. Цитира Стария завет... Kawasaki Z1000ST, с чистата цел да получи „характер и душа“. Цитира Стария завет...
  • Kawasaki Z1000ST, с чистата цел да получи „характер и душа“. Цитира Стария завет... Kawasaki Z1000ST, с чистата цел да получи „характер и душа“. Цитира Стария завет...
  • Kawasaki Z1000ST, с чистата цел да получи „характер и душа“. Цитира Стария завет... Kawasaki Z1000ST, с чистата цел да получи „характер и душа“. Цитира Стария завет...
  • Kawasaki Z1000ST, с чистата цел да получи „характер и душа“. Цитира Стария завет... Kawasaki Z1000ST, с чистата цел да получи „характер и душа“. Цитира Стария завет...
  • Kawasaki Z1000ST, с чистата цел да получи „характер и душа“. Цитира Стария завет... Kawasaki Z1000ST, с чистата цел да получи „характер и душа“. Цитира Стария завет...
  • Kawasaki Z1000ST, с чистата цел да получи „характер и душа“. Цитира Стария завет... Kawasaki Z1000ST, с чистата цел да получи „характер и душа“. Цитира Стария завет...
  • Kawasaki Z1000ST, с чистата цел да получи „характер и душа“. Цитира Стария завет... Kawasaki Z1000ST, с чистата цел да получи „характер и душа“. Цитира Стария завет...
  • Kawasaki Z1000ST, с чистата цел да получи „характер и душа“. Цитира Стария завет... Kawasaki Z1000ST, с чистата цел да получи „характер и душа“. Цитира Стария завет...
  • Kawasaki Z1000ST, с чистата цел да получи „характер и душа“. Цитира Стария завет... Kawasaki Z1000ST, с чистата цел да получи „характер и душа“. Цитира Стария завет...

14 Jun 2016

Това са думите на собственика, поръчал модифицирането на Ed Turner Motorcycles – едно от най-известните европейски ателиета занимаващите се с преработка на двуколесни – байкът да получи „характер и душа“.

Въпреки, че още с излизането си преди 35 години, Kawasaki Z1000ST идва с доста характер. Това е първият мотор на японците с карданно задвижване, а освен вал си има и 93 коня – добро количество за онова време.

„Човекът бе решил, че мечтите му трябва да се сбъдват приживе,“ казва Карл, собственикът на ателието. „След два-три телефонни разговора вече бяхме очертали линиите на проекта.“

Грегъри искаше машина с мощно изглеждаща рамка, по-стегната предница и стилна изработка. Избрахме Z1000ST основно заради мощния двигател, което позволи да насочим по-голямата част от бюджета в дизайна.

Карл се удържа да не пипа особено стоковите колела: „Намирам ги за доста готини, когато са полирани и адаптирани за вилката от CBR.“ Последната обаче е сериозно пипната, като най-необичайното е, че работата на пружините и е пренасочена към амортисьора поместен между двата кола.

„За целта прибегнах до скициране и малко математика,“ казва Карл. „Което не ми е навик. Но с помощта на приятелите ми Джо, Микаел и Гйел, го измислихме и работи доста добре“.

Други елементи пък идват от щатската драг култура. Като гумите: Avon 5,25/5,50 с диаметър 17-инча отпред и 3,25 18-инови Speedmaster Mk II отзад. Всичко останало е сведено до минимум, минилалистичен стоп под седалката, заедно с миниатюрни мигачи.

„Ограничени от протфейла, не можахме да удовлетворим всичките си желания,“ казва Карл. „Но пък изкарахме друг коз.“

Карл избира откъс от Стария завет, в който се споменава за меч - полиран и наточен -, както и за Господ, който е ядосан и изглежда готов за бой. Доста... библейско. Странен байк, готин байк.

Първородната Godzilla!