Лято е! Търсите си кабрио до 600 000 лева? Можем да помогнем. Вижте нашата класация DizzyRiders ТОП 5 кабриолети

Лято е! Търсите си кабрио до 600 000 лева? Можем да помогнем. Вижте нашата класация DizzyRiders ТОП 5 кабриолети
08 Jul 2016

Да, да, да, да, да, да, да, да, в настоящата класация не присъстват марки, като Aston, BMW, Audi, Opel (Cascada-та далеч не е лоша кола) и още много, но просто няма как да съберем всички. Без да пропилеем една седмица в писане, за да сме изчерпателни. След което пак не бихме били. А и класацията не цели да каже „Вижте, това е колата за вас!“, колкото да ви представи няколко прилични открити машини и техните достойнства, според нашите Dizzy критерии. Без да навлизаме в технически детайли, без да задълбаваме категоризации по класове. Това е, откровена класация, съставена от нас, базирана на нищо друго, освен на нашето мнение.

И да, Rolls-ът е мааалко по-добър от Mazda-та, нещо за което съвсееем дискретно загатва и разликата в цената, която е минимум 560 000 лв., в полза на японското кабрио, но ако всички карахме Rolls-ове, нямаше да... всъщност, какво значение има „ако“ - не го правим, а караме MX-5-ички на по 10 години. Които доставят страшен кеф. Та, към класацията, която е първата от поредицата DizzySummer Top 5, която правим всяка седмица, и то не само за коли. Очаквайте мотори, колела, лодки, сенокосачки, водоструйки (шегуваме се за последните две) и всякакъв друг род Dizzy машинки, които ни движат.

5. Rolls-Royce Dawn

Няма друг открит автомобил на света, който да ви носи в по по-транквилиращ начин над пътя. Масата от 2560 кг и 570-те коня са огромен плюс за чувството „Аз съм цар!“ зад волана. Трансмисията е свързана с навигацията, което значи, че машинката на ZF няма да качи предавка, когато сателитът и е казал, че идва завой, а настъпвате колата със спортен маниер. Докъде доживяхме, колата ни (на някой, малцина реално...) да се съветва с космоса как точно да работи... Една от причините цената е такава, минимум 300 000 евро, срещу които поличавате няколкотонно летящо килимче, заради което са умрели поне десетина крави, решетка скромна като пантеона в Гърция и престиж колкото си искате. Rolls, baby. Абсурден е за фона на нашенския Orange County (Овча Купел), но колата си я бива. Мамка му, страхотна е.

 

4. Merc-AMG S 65 Cabriolet

Mercedes най-сетне сбъдна мечтата на ултра стилните гъзари – отряза най-престижния си модел и му сложи мека шапка. S-Class. Cabriolet. Лелелелеле. Няма какво да се лъжем, колата е епично луксозна и е каймакът на щутгартци, а като е гарга, нека да е рошава – 65-чка от AMG, с 6-литра, 12 буталца, две турбинки, 630 коня и 1000 нютон-метра под предния капак, малко по-голям от маса за тенис. Ускорението до сто от спряло положение става за 4,1 сек, а срещу някое друго евро плюс, Merc ви „отключват“ кабриото до 300 км/ч. Както и в Rolls-а, тук ви гледат няколко умрели крави, няколко 12,1-инчови таблета от таблото, а „стрес“ е непозната дума в интериора. Тази кола просто ви кара да се чувствате повече от другите, дори и да сте най-скромния човечец на планетата. Какъвто не сте, щом сте си позволили топ Bnez-а, за който в „Балкан Стар“ ви искат минимум 503 547 лв. и 99 стотинки. Което е с едни добри 34 453 лв. и 90 ст. по-изгодна покупка от Merc G 65 AMG, която базово гони 540k. По-евтино ще ви излезе да си купите жив динозавър, но това е друга тема.

 

3. Jag F-Type SVR

Такааа. Това официално е най-шумната серийна кола на пазара в момента. Изглежда мега яко и звучи, като бога на гръмотевиците, който току-що е на път да храносмели най-лютите чушки на света. Петлитров V8 с компресор, 575 коня и 700 нютона, който не могат да бъдат заглушени и от топ стереото Meridian със 770 вата. No. Chance. At all. С двойно предаване, тих като пръчка динамит, развиващ близо 315 км/ч, този Jag е мега як. Не е Porsche, но и не иска да бъде. Британците отдавна трябваше да направят спортна кола, като F-Type, а SVR е ултимативната му версия, усилена на макс. Прекрасна алтернатива на праволинейните немци. У нас струва 284 220 лв. с ДДС или поне за сега, докато Бирмингам е все още част от Съюза.

 

2. Porsche 911 Turbo S Cabriolet

Ами, какво да кажем, дамите и пичовете от Porsche си го могат. „Слагат двигателя на грешното място“ вече 53 години, време за което са се усъвършенствали по такъв начин, че е трудно да намерим минус на 911, различен от цената. Брутално ефективна кола, особено Turbo и S. S-ката развива 580 коня от 3,8-литра и 6 цилиндъра, подпомагани от две турбини, като набива логото на марката в задната част на главата ви с ускорение от 3 сек до 100 км/ч. Бруууууутално ефективен автомобил, един от най-бързите кабриолети не само по права линия. Вдига и 330 км/ч, в случай че не сте дали 200 евро за прическа, а по каталог харчи средно 9,3 на сто. Тоест, около 17 при реална експлоатация – не си взимате Turbo S за да печелите зелени награди. Цената? Базовата кола струва 182 950 евро без ДДС, което значи около 219 540 със или 429 382 лв и 92 ст. с данъка. Или с три базови MX-5-ки на Mazda по-тънко от Merc-AMG G 65.

 

1. Mazda MX-5

Дойдохме и до въпросната Mazda, последното поколение на най-продавания роудстър в света. Защо е такъв? Ами, защото е много добра кола за фън и не струва колкото три 130-квадратови апартамента в центъра на София. Рецептата е проста – преден мотор разположен надлъжно, кардад отвеждащ тягата към задните колела и две места. Толкова. Колата не разполага с 500+ коня, но не и и трябват – идва с 1,5 или 2,0 мотори, като по-големия хвърля 160 коня при при 6000 об/мин, както и 200 Нм при 4600. Предостатъчно за мега забава, балансирано шаси, директен волан и къс и твърд скоростен лост на 6-степенната механика (има и автомат, но не ви трябва). Да, шумна е на магистрала, покривът не изолира особено аеро свистенето, но не ни и пука. Тази кола е за витите пътища, където радва на макс, без да струва безобразно много. Позволява и блажени дрифтове, без при всеки един да оставяте по 50 лв. на земята, защото гумите и не са 37-инчови на 455. Защо е на първо място? Именно заради това, защото всички искаме да караме Rolls Down, който след 10 години няма да струва 5 000 лв. Докато тази MX-5 ще. Най-евтиният билет към качественото кабрио усещане седи на първо място. Това е положението.

Супер симатяга!