Германия отвори първия участък от 100-километровата веломагистрала. Как ще ги стигнем?

Германия отвори първия участък от 100-километровата веломагистрала. Как ще ги стигнем?
14 юли 2016

Даааа, случва се. Немците за пореден път доказват, че са царе на пътната инфраструктура, без да подценяваме разбира се вело страните, като Дания и Холандия, които въртят педали, като откачени, защото знаем, че за много нашенци „да караш колело в града е ненормално“. Техен проблем, който за съжаление, когато се качим на колелото, става и общ наш.

И да, Германия отвори едва първия 5-километров участък от велоаутобана, но по останалата част се работи усилено. Скоростната велоалея ще е с обща дължина от 100 км и ще се простира от Дуйсбург до Хам, като широчината на платното е 4 м, които са предостатъчни.

Направихме бърза Google справка, която ни казва, че разстоянието между Дуйсбугг и Хам е 98,2 км, което с кола излиза 1 ч. и 9 мин., а с влак – 54 мин. Ако направим бърза сметка, предполагайки средна скорост от 25 км/ч, това прави 4 часа каране в едната посока. Вярно, тук говорим за средна скорост на равно на средностатистически състезател в Обиколката на Франция, но върши работа за пресмятане на порядък. Пък и на дали всеки ще ползва магистралата от край до край. Ако това се бе случило у нас, със сигурност едни от първите ползватели на вело пътя щяха да са безскрупулни представители на автомобилистския свят.

Но, към позитивния факт, че байк инфраструктурата вече функционира в начален план. Също както автомобилните еквиваленти, веломагистралата ще преминава под надлези за пешеходци и коли, ще има ограждения и дори осветление.

Проучванията сочат, че след откриването на пълната дължина на веломагистралата, трафикът ще се облекчи с по 50 000 коли дневно. Фактът, че хората ще карат повече велосипед, ще се чувстват по-добре и че въздухът ще бъде една идея по-чист, са само плюсове. Цената на това удоволствие е 180 милиона евро. Браво Германия! И както казваше огромният Тошко Колев, лека му пръст, как ще ги стигнем? За сега можем да отговорим само, че макаронът не е прав.

Коментирай

Sending ...